2712
Sök

Skumt fel på huvudenhet!?

mest bara galen :)
80 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
köpte en beggad stereo med mp3 och minneskortsläsare samt usb... kanon!! priset var rätt också!
kopplade in den i bilen och allt lyser och spelar MEN fick inget ljud i högtalarna, drog ut iso kontakten till högtalarna och stoppa i den igen, då kom ljud... stänger av spelarn och startar igen (på knappen) fungerar fortfarande till min stora glädje big_smile stänger sedan av tännigen och startar den igen... startar spelaren och INGET kjud i högtakarna igen... rycker sladden och petar i den igen... voila ljudet kommer igen... vad är fel???? ska väl inte behöva slita bort högtalar sladden varje gång det ska spelas radio p4 i bilen? HJÄLP!

Chef
379 Inlägg
29 september 2010
Låter som nåt lödfel inne i stereon.......

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

80 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Chrille74 skrev:
Låter som nåt lödfel inne i stereon.......

nä du crilleman! det kan det ju inte vara då det är kablar som går ut från stereon till en iso kontakt.

2 914 Inlägg
29 september 2010
pröva med andra isokontakter,

80 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
pröva med andra isokontakter,

iso kabeln mellan bilen och spelaren är brand new!

EPIC
37 Inlägg
29 september 2010
Tjena Bianco,

Kolla så du inte har jordfel någonstans. Typ högtalarkabel som jordar i chassit, alternativt jordfel till spänningsmatningen till stereon.

Har du haft annan stereo tidigare som fungerade bra?

http://www.delarium.se
No real power, just turbo shit!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 september 2010
Jag gissar på att det är nån högtalarkabel nånstans som kortsluter. Kolla alla kablar, speciellt ute vid högtalarna.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

80 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Delarium skrev:
Tjena Bianco,

Kolla så du inte har jordfel någonstans. Typ högtalarkabel som jordar i chassit, alternativt jordfel till spänningsmatningen till stereon.

Har du haft annan stereo tidigare som fungerade bra?

har bara bytt stereo... inte rört högtalare eller nåt annat.. har alltid funkat snor bra! jordfel till spänningsmatningen borde det ju inte vara då allt funkade med den andra stereon.. kan det vara jordfel i själva stereon?

ljudet hoppar ju igång när man rycker ur och sätter i kontakten som går till högtalarna (4st 6,5")

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
29 september 2010
Det ligger inget i ISO-kontakten som kan kortsluta? T.ex. lite fukt eller nån liten kardel från nån kabel.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

EPIC
37 Inlägg
30 september 2010
Gissar isåfall också på att det är skavd högtalarkabel som jordar någonstans (där den inte ska). Men prova för säkerhetsskull med annan stereo igen, uppstår samma fel där kan det vara nåt problem med din HU.

http://www.delarium.se
No real power, just turbo shit!

80 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Delarium skrev:
Gissar isåfall också på att det är skavd högtalarkabel som jordar någonstans (där den inte ska). Men prova för säkerhetsskull med annan stereo igen, uppstår samma fel där kan det vara nåt problem med din HU.

jo... jag ska sno frugans hu och testa, garanterat inget fel på högtalare/sladdar

Sök