3220
Sök

Tips och råd när det gäller trim/effekt ökning BWM z3 2,8

1 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Hejsan!

Har införskaffat mig en bmw z3 2,8 coupe 193 hk. Och jag behöver lite tips och råd när det gäller effekt ökning. Jag har letat på internet en hel del, men får ingen "klar het" i det hela. Jag vet inte om jag vill gå "hela vägen" och slänga upp stålar till kompressor eller turbo än, men har planer på chip trim, filter, avgas system och sånna saker.

Eftersom att jag inte har någon som helst erfarenhet när det gäller just trim till bilar så vänder jag mig nu till er här på Garaget.org!

Jag är ute efter ett fint ljud, vem är inte det?.. Samt "rappa" till den lite så den kommer någon vart smile

Kom jätte gärna med förslag på hur och vad jag ska göra, vilken firma jag ska vända mig till eller vilken sida som säljer kit's osv. Jag har försökt hitta kits till just min modell men misslyckats. Hur mycket pengar bör jag räkna med för att få ett dugligt ljud och kanske någon hk till?

Tacksam för alla svar jag kan tänkas få, ha det bra!

Mvh Gon

63 Inlägg
2 oktober 2010
trimkam kan väl vara vettigt smile

German Engineering
9 083 Inlägg
2 oktober 2010
Tycker det är onödigt att trimma på en sugmotor, man brukar säga att det kostar ungefär 1000 kr/hk på en sugmotor, på överladd 300kr/hk. Ser du skillnaden?

Mvh
Senast redigerat av CarpeDiem (2 oktober 2010)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök