3658
Sök

Råd angående ljud-anläggning

412 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
matteponken skrev:
Vad är det som gör att du bara MÅSTE ha två basar???

har jag sagt de så e de fel, de jag vill ha ett ett system med så mycket bas som möjligt med systemet medar jag allt(huvudenhet,steg,basar,kablar,batteri,högtalare) allt man behöver.. får inte överstiga 20.000:- .  Db = 140 och allt över de !

We have no blood, Only hardstyle running through our veins

412 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
micke7406 skrev:
extremtKnAz skrev:
micke7406 skrev:

Skippa DLS-cad-15 och kör med ett Alpine MRP-2OOO så ska du få se att det händer saker.
www.dbakuten.se/detail-item_id-318453

Har kört med båda. Och Alpine spelar skiten ur cad-15 om du har bra med ström.

okej, så du tycker alltså jag ska byta ut cad-15 i de paketet som ChriZtoffer rekommendera? smile är resten något bra att de han länka? med tanke på att jag vill ha mycket bas

Paketet ChriZtoffer länka till spelar mycket bra och högt.
Jag kör själv med 2st Hertz HX380 basar men med annat framsystem.
Basarna spelar riktigt hårt och bra på djupet. Fungerar till all slags musik och spelar riktigt högt.

Amega behöver väl ingen recension då de flesta vet vad dessa små undervärk kan presentera.

¨låter bra:) vet du vad Db ligger på om man har de packet?smile

3 466 Inlägg
4 oktober 2010
matteponken skrev:

Ska man lira musik är det en klar fördel att ha 2 basar istället för en då du behöver ge basarna hälften så mycket effekt var för att spela lika högt. Med andra ord har du dubbelt så bra kylning.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

412 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
M_icke_ skrev:
matteponken skrev:

Ska man lira musik är det en klar fördel att ha 2 basar istället för en då du behöver ge basarna hälften så mycket effekt var för att spela lika högt. Med andra ord har du dubbelt så bra kylning.

är

Kenwood 6047 - 2398kr
Amega Q-Cox350 - 1489kr
Amega DRVRQ6 - 1689kr
Hertz EP4X - 3489kr
2x Hertz HX380.4 - 5378kr
Alpine MRP-2OOO
något bra? hur mycket db?? , bra bas??

3 466 Inlägg
4 oktober 2010
matteponken skrev:
Varför inte skicka en offert till olika företag som säljer billjud med dina krav på hur mycket det ska spela och vad det får kosta..
Själv har jag lirat över 140db i en bil med prylar för drygt 5000kr (begagnat)

Man kan inte ställa ett krav på hur högt det ska spela då det till största delen beror på hur man bygger..!

Man får helt enkelt kombinera bra grejjer med en bra låda till den bilen man har så kan man spela högt.

3 466 Inlägg
4 oktober 2010
matteponken skrev:
Det är jag medveten om.. pillar med billjud själv... men ett insatt företag kan även ge byggförslag på låda efter bil/användningsområde...

Ja självklart kan förslag ges men man kan ALDRIG garantera att det kommer spela "så" högt.
Men det borde ju du veta om du pillar med det..

1 400 Inlägg
4 oktober 2010
extremtKnAz skrev:
micke7406 skrev:
extremtKnAz skrev:

okej, så du tycker alltså jag ska byta ut cad-15 i de paketet som ChriZtoffer rekommendera? smile är resten något bra att de han länka? med tanke på att jag vill ha mycket bas

Basarna spelar riktigt hårt och bra på djupet. Fungerar till all slags musik och spelar riktigt högt.

Amega behöver väl ingen recension då de flesta vet vad dessa små undervärk kan presentera.

Det finns många faktorer som spelar roll för att spela as högt, bla..Bilens peak och självklart lådan.
För att spela riktigt högt på mätaren så får man bygga en väldigt peakad låda och den är inte så rolig att lyssna på.

Jag kör med 2st Alpine 2000. en till varje bas@4Ohm och 16v batteribank. Och jag kan lova att det spelar stenhårt och högt. Hur högt vill jag inte gå in på. men jag kan lova dig att du inte sitter kvar i min bil om jag spelar fult ut.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

412 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
micke7406 skrev:
extremtKnAz skrev:
micke7406 skrev:

Det finns många faktorer som spelar roll för att spela as högt, bla..Bilens peak och självklart lådan.
För att spela riktigt högt på mätaren så får man bygga en väldigt peakad låda och den är inte så rolig att lyssna på.

Jag kör med 2st Alpine 2000. en till varje bas@4Ohm och 16v batteribank. Och jag kan lova att det spelar stenhårt och högt. Hur högt vill jag inte gå in på. men jag kan lova dig att du inte sitter kvar i min bil om jag spelar fult ut.

okej, är ditt system ett bra bas system ?

1 400 Inlägg
5 oktober 2010
extremtKnAz skrev:
micke7406 skrev:
extremtKnAz skrev:

Dum fråga tongue
Hertz är ett av det mest prisvärda märke på marknaden.
Och Alpine har alltid haft gott rykte.

Till framsystem kör jag 2 par Hertz HSK 165XL.4 som drivs av 2 Ground Zero 2225SQ

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

412 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
micke7406 skrev:
extremtKnAz skrev:
micke7406 skrev:

Dum fråga tongue
Hertz är ett av det mest prisvärda märke på marknaden.
Och Alpine har alltid haft gott rykte.

Till framsystem kör jag 2 par Hertz HSK 165XL.4 som drivs av 2 Ground Zero 2225SQ

haha big_smile sorry wink

Sök