2837
Sök

Peugeot 306 - Obalans?

4 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Hej!

Har ett litet problem med min Peugoet 306 -99.
Den går som en klocka och väldigt tyst, tills man kommer upp mellan ~115-125km/h.
Då får man sätta på sig hörselskydden, eller höja musiken wink. Känns som att det blir små vibrationer i bilen och den låter som bara den. Antar att det blir obalans eller liknande någonstans, men kan inte riktigt placera vart. Har nyligen gjort hjulinställningar på den så dom ska vara Ok, dock hitta såg dom att det var en liten skada på ena fälgen och att den var lite oval. Kan det påverka så mycket eller någon som har andra förslag på vad som kan vara galet?

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få smile

huh?
10 427 Inlägg
6 oktober 2010
Du kan testa att få hjulet som hade skadan balanserat på däckverkstad. Kan nog spela roll.

4 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Dom balanserade alla fyra däcken samtidigt som jag hade den inne för hjulinställning.

Passade på att lägga om däck i fram, balansering, hjulinställningar samt bromsbyte bak på en och samma gång den var in på verkstaden.

Det jag tycker är lite spännande är att det just är mellan ~115-125km/h som det låter, kommer man över eller under så går den hur tyst och fint som helst.
Senast redigerat av Caarn (6 oktober 2010)

Sök