3408
Sök

Lyfta ur motor 200sx s13 svårt?

191 Inlägg
18 november 2006
Trådstartare
undrar om de är svårt att lyfta ur motorn på en 200? frågan är igentligen inte om de är svårt , undrar om ja ska lyfta ur med växellådan på eller om ja ska lossa den? Tell me, need help

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
18 november 2006
Har inte lyft ur min motor, men jag har läst att det är lättare att lyfta ur med låda och hela paketet.

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
19 november 2006
Jag lyfte ut min utan låda och det gick hur lätt som helst, det är bara att ta bort kylare, fläkten på motorn och eventuell intercooler och sen lyfta, väldigt smidigt

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

143 Inlägg
20 november 2006
behöver inte ens bort med kylaren, lägg bara en platta mellan så du inte dunkar motorn i den...Dela mellan motor/växellåda och ta ur den. Märk upp alla kablar/slangar även om det känns självklart var vissa ska. Går mkt smidigare att sätta tillbaka allt då. Annars är det rättså enkelt att ta ur tackvare motorn står åt rätt håll smile

Sök