2482
Sök

Skulle borra ur pinnbult, borret gick av

956 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
Jag smäller snart av. Skulle byta downpipe, och var då tvungen att borra ur ena pinnbulten. Då gick borret av innuti den. Men en kille erbjöd sig fixa de åt mig, så lämna iväg det till honom, så tog av avgashuset och åkte iväg med det. Problemet är bara. När jag tog av avgashuset så gick den bultjäveln av med. Och skulle borra ur den, de gick skit fint, var inte alls mkt kvar. Då nöp de till o borret gick av innuti där med.

Så är tillbaka på ruta ett i princip. Va ska man göra? Har försökt i timmar nu.
De jag ser som alternativ är att plocka av turbon och borra bakifrån och se om man kan komma igenom.
Men då ska väl nån bult gå av då med. Dominoeffekt, suck.hmm

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
8 oktober 2010
svetsa fast något på bulten, och skruva ur det, eller kapa upp med en vinkelsip.. gjorde exakt samma grej för ett tag sedan men borrade totalt snett istället och förstörde den, men kapa upp och svetsa igen..

956 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
Tyvärr inte tillgång till svets! Hur menar du kapa upp?
Det är sjukt trångt, och godset som finns kvar sitter runt 1-2mm in PGA borrningen.
Senast redigerat av Glader9991 (8 oktober 2010)

Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
8 oktober 2010
du menar att downpipen sitter kvar? ta av röret ifrån tubon isåfall och lyft bort hela delen så du har den i näven.

man kan göra ett snitt rakt in i bulten, igenom godset, sen kan det gå att knacka loss den med ett don

Sök