2457
Sök

Är det samma chip i a4 1.8 t och 1.8 ts?

8 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
jag undra om det är samma chip(programvara) i 1.8 t och 1.8ts
såg att boxarna hade samma bosh nummer.
en kompis hade en chipad box liggandes som han vela sälja. men så prata han om att man måste programera in den i bilen oxå kan det stämma?

Drive Faster Then The Devil Can Run!

181 Inlägg
7 oktober 2010
Årsmodell? Finns ett gäng olika styrsystem till dessa. M3.82 , M5.92 , ME7.5 etc.

Grejen är att det troligen är immobilizer och då sitter det en immokod i styrboxen som måste stämma överrens med immostyrenheten samt nyckeln. Så kan bli problem pga det och därmed måste det kanske göras en immoanpassning om nu andra boxen skulle fungera i övrigt.

Mvh//A.Fekzen
Senast redigerat av Fekzen (7 oktober 2010)

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

8 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
årmodell 1998.
det är en "vanlig nyckel"  vad jag vet.
larmdosa på sidan om defa.
bosh nr:0 261 204 778
audi: 8d0 907 558 d

hjälpte det nått?

181 Inlägg
7 oktober 2010
Okej, då är det M3.82/5.92 , enklast är att kika i boxen på den gula klisterlappen som sitter på chipet. Är det samma så är det samma mjukvara i. Det är mjukvaruversion som står på klisterlappen. Numret du ska kolla efter och jämföra är de sex siffrorna på slutet och börjar ofta med 35x xxx.

Du kan även se en liten beteckning direkt på boxen som heter D01, D02, D03 osv och det är också beroende av mjukvaruversion så är det samma där (plus samma box nr) så är det samma nr på chipet med.

Jag är lite osäker på om det är immo i alla eller inte, men du kan ju försöka se om det är en ringantenn vid tändningslåset så vet du.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
8 oktober 2010
Från 94 är de mer eller mindre standard med imob. 0 261 204 778 bör du ha på hans box om du vill vara säker på att de lirar med din motor, tror dock inte att de e det då du har en helt annan motor (se motorkoden). För att slippa fixa med imob som kostar en del att koda om så rekomenderar jag dig att köpa ett nytt chip avsett för din box

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Mr. AUDI !
642 Inlägg
8 oktober 2010
TROTS ATT OVANSTÅENDE E KONKURENT TILL MIG SÅ HÅLLER JAG MED HONOM :lo
Du MÅSTE koda om boxen för att få det att funka så absolut lika bra att åka o chippa den istället!

Mvh!

Four Rings To Rule Them All!

2 405 Inlägg
8 oktober 2010
Sibba skulle du säga emot mig så blir de spanking på msn tongue

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Mr. AUDI !
642 Inlägg
8 oktober 2010
psyco skrev:
Sibba skulle du säga emot mig så blir de spanking på msn tongue

SLYTA JIDDRA!! big_smile

Four Rings To Rule Them All!

2 405 Inlägg
8 oktober 2010
Här gottfolk har ni ett exempel på varför man handlar av Allbildelar och inte atracco dom blir ju jätte arga där om man retas tänk va dom blir när vi ringer o muppar oss om ett par clips :o

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

8 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
tack för svaren blir att hitta nån firma med bra chip och sportsystem då.

Sök