3292
Sök

Att hyra bil och köra Route 66

Finraggare
2 381 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Jag tänkte åka delar av route66 (har inte tillräkligt med semester för att köra hela sträckan chicago -> LA) utan tänkte hoppa på typ Oklahoma City,

Tänkte hyra något roligare att köra typ Challenger, Charger, Camaro, Mustang GT500 osv - men kammar rätt 0 på alla hyrbilsfirmor. Både avis och hertz och budget säger att de ha camaro men visar inte vilka stationer eller vilka tider de finns på...

Någon som har någon idé eller tips på bra hyrställe?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Med.lem
3 759 Inlägg
10 oktober 2010
Det går att beställa dit en sån bil till det stället du ska till, och till rätt tid.

Skulle rekomendera det, mycket billigare än att gå dit på "drop-in" så att säga.
Dock tror jag inte dom kan få dig just en camaro, det blir mer en bil ur deras "sport" avdelnig. Mao kan du inte välja specifik bil.
Senast redigerat av Mr_EmCom (10 oktober 2010)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Finraggare
2 381 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Menar du att jag säger till något av de stora bolagen att jag landar där och där på det och de datumet och att jag vill ha en bil ur deras platinum sport car flotta?

~~PVM~~
106 Inlägg
10 oktober 2010
håller nog med  "EmCom" sen måste du nog meddela de i förväg om du vill plocka/lämna bilen i olika städer. alla firmor har inte de finesser över hela USA, beroende på om de har kontor i den staden du landar o flyger ifrån.

"ITS NOT THE WAY SHE STANDS, ITS THE WAY YOU MAKE HER DANCE"
...Carpe Viam...

Finraggare
2 381 Inlägg
10 oktober 2010
Trådstartare
Alla stora bolagen har one-way rentals men frågan är om de kör så även på lite roligare bilar?

Alternativet är att köpa en 2010 camaro SS i typ Dallas och sen sälja den i LA

Sök