Tänkte fråga om nån som kan ha en susning vad jag ska andvända för att klistra fast dörrens tätningslister (som har släppt lite) mot lackerad plåt?
Har frågat Mekonomen, Meca o t.om Biltema... men alla har kliat sej i skallen o sagt att dom vet inte o de är första gången dom fått den frågan.. kanske träffat fel försäljare alla gångerna, vet inte
Men dom bad mej vända till en Glasmästare, Plåtverkstad el Billackerare..
Så har vi nån sån här
...el ngn som kan ha en susning om vad som är bäst?
För de ska ha en bra vidhäftningsförmåga (lim) samtidigt att den ska ju va vattentät kanske.. vet inte om de finns nåt som är lite som silicon fast med bra klister..
finns ett lim som vi använder som heter "limmar tätar" å är gjort av würth. funkar superbra för att limma saker direkt mot lack, väldigt bra vidhäftningsförmåga!
För de finns ju 2 varianter av lim som jag har sett när jag forskat i de här, dom som förblir lite elastiska & dom som stelnar helt!
Nackdelen kan ju va att dom som stelnar helt blir purösa med tiden, o släpper igen efter nåt år el så.. Dom elastiska har kanske (gissar) nån gnutta silicon el liknande iblandat..
Tankar som slagit mej är att andvända: Limpistol & Smältlim (kanske stelnar o blir puröst, Butylband (men den "rör" på sej lite i värme), Loctite Super Lim , vanlig Casco's Silikon för hus-bil-båt-våtrum eller Casco's Foglim Marin & Teknik