12 oktober 2010
Trådstartare
Ojoj, Antingen har vi någon gång när vi skruvat, råkat förväxla den rätta "Motortempkabeln" med en svart kabel som har samma kontakt som bara hängt löst, och i stället satt dit den. lr så har typ den förra ägaren förväxlat / satt dit fel kabel. Jag hade en svart som satt på min tempgivare, men det var en vit / gulaktig kabel som skulle sitta där. Satte idag tillbaka kabel och vips så fick jag tillbaka ett gammalt problem som jag hade när jag köpte bilen, den turbo laggar, rycker, verkar få antingen för lite / för mycket soppa. eftersom att motortempgivaren styr väl soppan också? för har inte detta problem om jag kör utan kabel, då går bilen riktigt rent och fint och rycker inget alls, går sjukt mycket bättre utan, Och imorn kommer jag att märka om bilen startar lätt när den är kall, nu när rätt kabel är på plats, men har ju för mig att den har setat där förut också, eftersom att bilen ryckte / laggade så här i början, och då var den också svårstartad så vitt jag mins, lite allefall, men som sagt det visar sig imorn. Har nollställt felkoderna nu så ska väl in på typ fredag och kolla om det kommit tillbaka några / blivigt några nya. Har också bytt 3 st säkringar som var sönder, men alla gick till belysning så vitt jag förstod. Men som sagt, varför går den dårlig med temp kabeln i kopplad?