3305
Sök

Sct, Bst eller Autotech? (V40 2,0T)

211 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Då går man i tankarna på att chipa bilen. Det är en Volvo V40 2,0t från 2004.
Har hittat en hel del olika företag som gör detta, dock så vill jag hålla mig till någon av dom större firmorna med ett välkänt namn. Det jag vill ha är lite mer hk i bilen utan att behöva byta massa saker (Max byta luftfilter men inger avgassystem eller liknande).
Jag vill att det ska vara lätt att byta tillbaka till orginal när man ska göra sig av med bilen.
Vad jag har hittat är då.

Sct            Pris 3500:- Resultat 195 hk 286 nm

Bsr            Pris 3750:- Resultat 205 hk 334 nm

Autotech    Pris 3495:- Resultat 210 hk 330 nm

Vad har ni som kan att säga om dom olika firmorna? Vad är bra och vad är anus? 
Sen undrar jag vad kan skilja dessa programvaror åt? Är ju ändå 15 hk som skiljer från den som levererar minst och mest.

296 Inlägg
16 oktober 2010
alltså både bsr och autotech löder ju om boxarna och sct vet jag inte så att ställa tillbaka dom till orginal när du ska sälja blir nog inte nån lätt historia, och alla tre firmorna är ungefär samma skit, ingen märkbar skillnad mellan dom. nästan allt handlar om var dom har bänkat bilen i för sorts bromsbänk, det skilljer sig ganska mycket mellan dom smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

211 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Tackar för svaret.

Tror det blir svårare att sälja bilen med ett chip i den så då blir det nog inget. Ska ta kontakt med Sct och höra hur dom gör.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 oktober 2010
Flubbe skrev:
Tackar för svaret.

Tror det blir svårare att sälja bilen med ett chip i den så då blir det nog inget. Ska ta kontakt med Sct och höra hur dom gör.

Bara att löda tillbaks orginal igen, det kan firmorna hjälpa dig med.

PM:a mig ska jag fixa bra pris åt dig.

Autotech

Sök