3585
Sök

Passat 93

5 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
bromstrumman glappar va gör man.
kan man köra utan att det är någon fara?
den glappar inte jätte mycke men kanske 0,5 cm.. va ska man göra? måste man byta hela trumman eller är det bara något som man bara kan fixa till?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 oktober 2010
Glappar hurdå? In och ut? Upp och ner? Det är ju hjullagret där som ska se till så det inte glappar.
Testa dra åt den, men du åker troligtvis på att byta den.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

5 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Glappar hurdå? In och ut? Upp och ner? Det är ju hjullagret där som ska se till så det inte glappar.
Testa dra åt den, men du åker troligtvis på att byta den.

Mvh Tommy

de glappar in och ut. men bara uppe och nere. vet inte riktigt hur man pänner åt den.

mvh

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 oktober 2010
Ta bort fettkåpan, sprinten osv och dra åt muttern. Tror det är en storlek 24. Du känner på hjulet ifall den börjar gå trögt, dra inte åt den så inte hjulet snurrar lätt.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (17 oktober 2010)

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

5 Inlägg
17 oktober 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Ta bort fettkåpan, sprinten osv och dra ut muttern. Tror det är en storlek 24. Du känner på hjulet ifall den börjar gå trögt, dra inte åt den så inte hjulet snurrar lätt.

Mvh Tommy

oki ska se va jag kan göra! tack så mcke för hjälpen!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 oktober 2010
TheRas skrev:
te_wik skrev:
Ta bort fettkåpan, sprinten osv och dra ut muttern. Tror det är en storlek 24. Du känner på hjulet ifall den börjar gå trögt, dra inte åt den så inte hjulet snurrar lätt.

Mvh Tommy

oki ska se va jag kan göra! tack så mcke för hjälpen!

OBS! dra ÅT muttern menar jag.

Mvh Tommy

Sök