fråga: vad vill GL-boxar ha för ohm tal på spridarna?
Ja, en förutsättning är dock att LMM och bränsletryck och helst bränslemapparna i chippet är anpassade till nya spridarna.
GL-box och turbo-box är typ samma hårdvara, så spridarutgången/slutsteget är lika. Det är mapparna i chippet som är skillnaden.
Tempgivaren för motorstyrningen skiljer sig emellan Lh 2.2 (740T-89) och Lh 2.4 (740T-90-940-98) Lh 2.2 = blå givare/singelgivare Lh 2.4=svart givare /dubbelgivare
En Lh 2.2 tempgivare kopplad till ett Lh 2.4 system innebär att bara bränsleboxen får tempsignal medans tändboxens temp-ingång blir jordad!=inte så bra.
Eventuellt skiljer knacksensorn oxå emellan 2.2 och 2.4
du har ju lh2,4 så du kan ha 940 turbo boxar med högohms spridare . eller så monterar du spridarmotstånd och sätter i lågohms spridare. men stoppa i 940 turbo boxar
bilen startade ju som sagt efter att jag bytte bränslebox:) och gick skit bra tills jag stängde av bilen, den ville nämligen inte starta efter att jag stängde av motorn tycker det låter lite konstigt:/ så undrar nu om någon vet vad som inte stämmer
jag hade samma problem min starta oxå jättebra första gången sen nästa gån ställde alla spridare sig öppna och det öste in soppa i motorn ....
ska du använa turbobox och turbospridare måste du ha förkopplingsmotstånd på spridarna.
gl boxar och gl spridare går bra ihop.
turbobox och gl spridare går oxå bra ihop.
Reichel skrev:
fortsätter på den gammla tråden om det går bra?
bilen startade ju som sagt efter att jag bytte bränslebox:) och gick skit bra tills jag stängde av bilen, den ville nämligen inte starta efter att jag stängde av motorn tycker det låter lite konstigt:/ så undrar nu om någon vet vad som inte stämmer
okej men om jag har högohms spridare behöver jag väll inte spridarmotstånd? bara undra för jag har inte bestämt mig för vilket jag ska göra. vilket är bäst tror du?
du har ju lh2,4 så du kan ha 940 turbo boxar med högohms spridare . eller så monterar du spridarmotstånd och sätter i lågohms spridare. men stoppa i 940 turbo boxar
För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!