2930
Sök

Jag undrar vart styrenheterna sitter i min Mercedez C280 1998 ?

2 Inlägg
23 februari 2010
Trådstartare
Tjena.
Jag har nu letat efter styrenheter i min mercedez C280 från 1998.
Jag har hittat enheten till motorn samt en enhet som är till ESP (antispinn/sladd) +BAS som det står på den.
Det jag undrar över nu är vart de andra sitter? Det borde ju sitta minst en till någonstans.
Någon som vet nått om detta?
Mvh
Marcus

446 Inlägg
24 februari 2010
det vore lättare att svara på om du nämnde mer precis vad du letar efter.. som du kanske listat ut så finns det en hel del wink

2 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Jag letar efter styrenheter som har med bla torkare fram, blinkers, värmare bakruta m.m.
men jag löser det någ på egen hand.

391 Inlägg
24 februari 2010
Kolla bakom instrumenten/kombiinstrumentet smile Har för mej att de kan sitta en styrenhet där.

Nismo
758 Inlägg
20 oktober 2010
Du har hittat ESP skrev du, vart sitter den? Har en kompis som köpt en C230 Kompressor som vinterbil.. Dock lite svårt o sladda med den då esp:n går i hela tiden big_smile

Motborgare
1 099 Inlägg
20 oktober 2010
Det skall väl finnas en knapp på instrumentbrädan för att koppla bort den. Annars rycker du bort en ABS-kabel, så kommer den garanterat koppla bort ESP:n också. :-)

-- K

Nismo
758 Inlägg
20 oktober 2010
Kavli skrev:
Det skall väl finnas en knapp på instrumentbrädan för att koppla bort den. Annars rycker du bort en ABS-kabel, så kommer den garanterat koppla bort ESP:n också. :-)

-- K

Enligt instruktionsboken ska de finnas en knapp, men de finns de inte dock.. Kom väl bara på vissa modeller eller något sådant.. Måste ju finnas en säkring eller nått relä o ta bort?!

Sök