3245
Sök

745 16v vill dö

150 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Tjena. Har ju en glt 16v 89- och ibland när jag kör med den och bromsar in rätt hårt så går varvräknaren ner till under 500 varv och bluddrar till och vill dö men sen stiger den igen? Har även märkt att lambda lampan blinkar till då med. Och de har även hänt två ggr att bilen dött så ja har behövt starta den igen. Någon dom känner till felet?

Mvh Adam

315 Inlägg
20 oktober 2010
Hade liknande fel på min gammla 16v.. Men då hade jag även problem med att gasen fastnade. Kanske är ngt problem med gasspjället??  Lambdan blinkar till för att det blir fel balndning, hände även på min gammla, och det är att det (vad jag har för mig) är för mkt bensin som sedan fastnar på lambdan.. så skulle den börja lysa under längre tid så var inte orolig, kör med det så ska det troligen försvinna nästa gång du startar bilen.

150 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Okey smile tack så mycket smile men du vet inte hur jag kan åtgärda det? För är lite jobbigt ibland wink

Oturen själv
593 Inlägg
20 oktober 2010
ojj ursäkta, såg det nu. Dålig insugspackning?

Brum

Oturen själv
593 Inlägg
20 oktober 2010
ta av batteriet en bra stund, ha i lite 2taktsolja i tanken och kör 2 mil smile Samma problem på min mors volvo som ja byggde ihop. Försvann efter ja nollat bilen å kört en bra bit.  Den ville dö även om jag bara stod still å bromsade hårt.

Brum

315 Inlägg
20 oktober 2010
Kollade med en kompis.. Kan vara tomgångsmotorn! Spruta in lite 5.56 (lite= en del ev.) och låt det verka lite... funkar inte de. ta av den och rengör den med disel.

Sök