2913
Sök

Koppling av dator projektor och dvd

Ljud freak
109 Inlägg
20 oktober 2010
Trådstartare
Hej jag ska kolla ihop allt skit som jag har köpt nu som då är dator projektor dvd spelare, datorn har både hdmi, dvi  och vga, projektorn har dvi och vga , dvd:n har bara hdmi out och in put. Så som jag funderat på att kolla det är från datorn till dvd:n med hdmi kabel i input kanalen, sen med en adapter från dvd:ns output kanal som blir hdmi till vga/dvi, sen Dvi/vga kabel till projektion. låter det som att det kommer funka?

sen även min sista fråga går ljudet genom hdmi ?

Tack i förhand!

Ljud freak

148 Inlägg
21 oktober 2010
Det ska fungera.
Ljudet går via hdmi kabeln. men ibland om man har byggt datorn själv eller bytt grafikkort i en färdig byggd så kan man behöva ha en kabel till grafikkortet.
Typ liknade system som man var tvungen förr med cd spelarna.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
22 oktober 2010
Rexli skrev:
Det ska fungera.
Ljudet går via hdmi kabeln. men ibland om man har byggt datorn själv eller bytt grafikkort i en färdig byggd så kan man behöva ha en kabel till grafikkortet.

Menar du att ljudet går via HDMI-porten i grafikkortet då? Det är ju bara att ändra ljudinställningarna för ljud-ut, så att det inte går via HDMI-porten i grafikkortet (om man nu inte vill det, vill säga).

148 Inlägg
22 oktober 2010
Hexenhammer skrev:
Rexli skrev:
Det ska fungera.

Menar du att ljudet går via HDMI-porten i grafikkortet då? Det är ju bara att ändra ljudinställningarna för ljud-ut, så att det inte går via HDMI-porten i grafikkortet (om man nu inte vill det, vill säga).

Ne om man vill ha det via HDMI-porten så kan man ibland behöva köpa en kabel att koppla på från grafikkortet till ljudkortet.

Var jag tvungen på min dator..

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
24 oktober 2010
Rexli skrev:
Hexenhammer skrev:
Rexli skrev:
Det ska fungera.

Ne om man vill ha det via HDMI-porten så kan man ibland behöva köpa en kabel att koppla på från grafikkortet till ljudkortet.

Var jag tvungen på min dator..

Fast det finns allt inställningar för att fixa det. Antingen via inställningarna för ljud i kontrollpanelen (förutsatt att man kör Windows) eller via BIOS, beror lite på kort o.s.v.

Sök