Känns som att du har för lite att tänka på... Ser inget fel alls i reklamfilmen. Hade du klagat om det hade varit en man? Då hade det ju varit tvärt om, och då är det ju ändå inte bra, right? För då hade den ju varit diskriminerande mot män istället. Men det tänker ju inte du på, för du tänker inte längre än näsan räcker och vill bara ha något att klaga på. Känns ungefär som du är på samma nivå som den där typen som anmälde Jarlsberg för sin reklam med "smaken sitter i hålen"...
Visst är det så att män är överrepresenterade i olyckor men faktan är också att män oftare kör bil och fler män är ute på vägarna än kvinnor. Att sedan män ofta kör lite våldsammare och snabbare har ju självklart med saken att göra men saken är också den att de flesta män har bättre kontroll på hur bilen beter sig än de flesta kvinnor, mycket just för att män är mer van att tänja på bilens gränser och vet hur bilen beter sig. Det är ju till exempel fler män som vet hur man ska hantera bilen när man får än sladd än kvinnor som allt för ofta får panik i och med att de inte varit med om det förut. Bristande intresse kan det också kallas.
Vad det gäller parkeringsskador, sönderkörda fälgar och såna småskador så är kvinnor faktiskt överrepresenterade istället. Men dessa räknas inte in till trafikolyckor i statistiken då de är så små. Men hör gärna med diverse försäkringsbolag om du inte tar mitt ord för det. Sedan brukar jag ganska ofta kunna se kvinnor som sminkar sig i bilen medans man kör. Det är ju inget vidare smart drag. Finns ju såklart män som gör dumma saker bakom ratten också, det förnekar jag inte men inget som jag sett så frekvent som det där. Har inte sett några siffor på det men tror faktiskt att män sitter och äter och dylikt mer bakom ratten vilket också gör att man tappar fokus.
Missförstå mig inte nu, säger inte att en kvinna är en dålig bilförare men i regel så kan män hantera bilen bättre, även om han kanske inte alltid kör lika säkert och därför är inblandade i fler olyckor. Det beror ju såklart på intresset för att köra bil och även vanan såklart.
Vill avsluta med att säga att jag också är FÖR jämställdhet, lika löner och kvinnors lika värde. Det är en självklarhet för mig men däremot är jag inte feminist. Feminismen var i början ett fenomen som handlade om jämställdhet men så är ju knappast läget längre. Nu har det gått för långt och nu är ju feminism i det närmaste manshatande. Se ner på männen och klaga på allt möjligt männen gör, och det verkar ju vara i den andan som du går. Vilket är tragiskt.
Nu när jag ändå kommit såhär långt kom jag att tänka på ett klipp som jag kan länka med. Ganska så offtopic så ursäkta för det men jag måste bara. Det är Paolo Roberto som snackar om feminism.
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nwAng folk som kör berusade så tycker jag inte det har så mycket med saken att kunna köra bil att göra. Det är bara idioti!