3508
Sök

Trött på kvinnosynen i trafiken!

3 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Jag som kvinna är väldigt trött på att höra hur dåligt vi kvinnor kör bil! Generellt så tror allmänheten att män kör bättre än kvinnor vilket jag tycker är löjligt. Statistik visar klart och tydligt att vi kvinnor kör säkrare. Män är överrepresenterat i kollisioner och kör berusade oftare än kvinnor!

Jag hittade nyligen en Volvo film om Volvo V60 med auto brake system, frontfiguren i filmen är en kvinna som kör överraskande dåligt. Jag är så  trött på att de använder kvinnor som dåliga förebilder! Denna video är diskriminerande mot kvinnor, det kan lika gärna använda en kille till denna reklam! mad

http://www.youtube.com/user/todilodi#p/u

132 Inlägg
Körv
3 535 Inlägg
25 oktober 2010
Men snälla, var inte så känslig. Efter att ha sett reklamen så var inte mitt intryck att hon körde dåligt. Snarare att bilen i sig var bra och häftig. Ungefär det skaparna räknade med.

Truckdriving Man

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
25 oktober 2010
Någon verkar ha fått besök av "röda veckan".

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Bärs!
3 456 Inlägg
25 oktober 2010
Lär er köra bil så är problemet löst...

Sen drog jag. :PPPppPPPpPPP

Garaget.org peakade 2008.

"Ijenkligen"
788 Inlägg
25 oktober 2010
Kvinnor borde inte få sitta bakom ratten alls faktiskt. Min dotter skulle aldrig någonsin fått åka med min flickvän, om hon mot förmodan skulle lyckas ta körkort!

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Saabifierad
2 031 Inlägg
25 oktober 2010
todilodi skrev:
Jag som kvinna är väldigt trött på att höra hur dåligt vi kvinnor kör bil! Generellt så tror allmänheten att män kör bättre än kvinnor vilket jag tycker är löjligt. Statistik visar klart och tydligt att vi kvinnor kör säkrare. Män är överrepresenterat i kollisioner och kör berusade oftare än kvinnor!
Jag hittade nyligen en Volvo film om Volvo V60 med auto brake system, frontfiguren i filmen är en kvinna som kör överraskande dåligt. Jag är så  trött på att de använder kvinnor som dåliga förebilder! Denna video är diskriminerande mot kvinnor, det kan lika gärna använda en kille till denna reklam! mad

http://www.youtube.com/user/todilodi#p/u

Gick på detta men jag ändrade mig, detta är ett trollinlägg med syfte att få mer visningar/besökare/prenumeranter för filmerna på trollets kanal.
Senast redigerat av Slash (25 oktober 2010)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

3 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Jag anser personligen att subjektiva åsikter aldrig är fel. Men detta är absurt, du är mot all förmodan en vuxen man som har extremt skeva åsikter. Ifall kvinnor inte skall få sitta bakom ratten kan lika gärna alla kvinnor i vårt land vara hemmafruar och endast få lov att tala när det blir tilltalade. Jag är oerhört chockad och överraskad att du har flickvän, hur kan hon vara med en man med en sådan trångsynt, stenålders tankeställning gentemot kvinnor. Min bror har krockat 3 gånger och jag 0, 3-0 till mig med andra ord.

Denna film är enbart ett exempel för att illustrera vad jag menar, varför använder dem specifikt en kvinna som frontfigur och inte en man kan man fråga sig?

772 Inlägg
25 oktober 2010
Första inlägget av dig på garaget och du börjar med en tråd om att du är trött på kvinnosynen i trafiken?
Varför tar du åt dig om du inte tycker det stämmer på dig då?
Spelar det någon som helst roll vem som kör bäst eller säkrast?

1 422 Inlägg
25 oktober 2010
Känns som att du har för lite att tänka på... Ser inget fel alls i reklamfilmen. Hade du klagat om det hade varit en man? Då hade det ju varit tvärt om, och då är det ju ändå inte bra, right? För då hade den ju varit diskriminerande mot män istället. Men det tänker ju inte du på, för du tänker inte längre än näsan räcker och vill bara ha något att klaga på. Känns ungefär som du är på samma nivå som den där typen som anmälde Jarlsberg för sin reklam med "smaken sitter i hålen"...

Visst är det så att män är överrepresenterade i olyckor men faktan är också att män oftare kör bil och fler män är ute på vägarna än kvinnor. Att sedan män ofta kör lite våldsammare och snabbare har ju självklart med saken att göra men saken är också den att de flesta män har bättre kontroll på hur bilen beter sig än de flesta kvinnor, mycket just för att män är mer van att tänja på bilens gränser och vet hur bilen beter sig. Det är ju till exempel fler män som vet hur man ska hantera bilen när man får än sladd än kvinnor som allt för ofta får panik i och med att de inte varit med om det förut. Bristande intresse kan det också kallas.

Vad det gäller parkeringsskador, sönderkörda fälgar och såna småskador så är kvinnor faktiskt överrepresenterade istället. Men dessa räknas inte in till trafikolyckor i statistiken då de är så små. Men hör gärna med diverse försäkringsbolag om du inte tar mitt ord för det. Sedan brukar jag ganska ofta kunna se kvinnor som sminkar sig i bilen medans man kör. Det är ju inget vidare smart drag. Finns ju såklart män som gör dumma saker bakom ratten också, det förnekar jag inte men inget som jag sett så frekvent som det där. Har inte sett några siffor på det men tror faktiskt att män sitter och äter och dylikt mer bakom ratten vilket också gör att man tappar fokus.

Missförstå mig inte nu, säger inte att en kvinna är en dålig bilförare men i regel så kan män hantera bilen bättre, även om han kanske inte alltid kör lika säkert och därför är inblandade i fler olyckor. Det beror ju såklart på intresset för att köra bil och även vanan såklart.

Vill avsluta med att säga att jag också är FÖR jämställdhet, lika löner och kvinnors lika värde. Det är en självklarhet för mig men däremot är jag inte feminist. Feminismen var i början ett fenomen som handlade om jämställdhet men så är ju knappast läget längre. Nu har det gått för långt och nu är ju feminism i det närmaste manshatande. Se ner på männen och klaga på allt möjligt männen gör, och det verkar ju vara i den andan som du går. Vilket är tragiskt.
Nu när jag ändå kommit såhär långt kom jag att tänka på ett klipp som jag kan länka med. Ganska så offtopic så ursäkta för det men jag måste bara. Det är Paolo Roberto som snackar om feminism. http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw

Ang folk som kör berusade så tycker jag inte det har så mycket med saken att kunna köra bil att göra. Det är bara idioti!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
25 oktober 2010
Vad fan hade Hercules planet i filmen att göra egentligen?
Förstår inte poängen med det big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

772 Inlägg
25 oktober 2010
todilodi skrev:
Jag anser personligen att subjektiva åsikter aldrig är fel. Men detta är absurt, du är mot all förmodan en vuxen man som har extremt skeva åsikter. Ifall kvinnor inte skall få sitta bakom ratten kan lika gärna alla kvinnor i vårt land vara hemmafruar och endast få lov att tala när det blir tilltalade. Jag är oerhört chockad och överraskad att du har flickvän, hur kan hon vara med en man med en sådan trångsynt, stenålders tankeställning gentemot kvinnor. Min bror har krockat 3 gånger och jag 0, 3-0 till mig med andra ord.

Denna film är enbart ett exempel för att illustrera vad jag menar, varför använder dem specifikt en kvinna som frontfigur och inte en man kan man fråga sig?

Varför går du till attack mot han för? Kom inte hit och gnäll. Han får tycka vad han vill, och hans flickvän trivs antagligen med honom annars hade hon nog inte varit med honom.

Kanske för att göra det mer jämställt. Hade det varit en kille som körde så hade du väll gnällt på att det aldrig är några kvinnor som får vara frontfigurer. Suck.

3 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Poulzen kära vän. Denna mannen började med personliga angrepp och dessutom diskriminera kvinnor, tror fan att jag yttrar mig då! Ursäkta uttrycket, hur kan du försvara en sådan man? Det är ju skrattretande och löjligt. Du sänker dig själv oerhört när du gör det. Så som du själv uttryckte dig, "han får tycka vad han vill" då får jag också det antar jag? NEJ jag antar inte utan det är enbart logisk fakta. Tack. Det finns massor med kvinnor som är frontfigurer i bilreklamer, jag hade absolut inte klagat ifall det var en man som ersatte denna kvinna. Den indikerar en aning på att kvinnan är inkompetent som bilförare.

"Ijenkligen"
788 Inlägg
25 oktober 2010
todilodi skrev:
Ifall kvinnor inte skall få sitta bakom ratten kan lika gärna alla kvinnor i vårt land vara hemmafruar och endast få lov att tala när det blir tilltalade.

Det hade inte varit dumt nej.
Senast redigerat av opeltiffi (25 oktober 2010)

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

1 482 Inlägg
25 oktober 2010
Kvinnor är sämre förare än män. För förklaring: www.google.com .......

BLT Service
Theracords Music Label

772 Inlägg
25 oktober 2010
todilodi skrev:
Poulzen kära vän. Denna mannen började med personliga angrepp och dessutom diskriminera kvinnor, tror fan att jag yttrar mig då! Ursäkta uttrycket, hur kan du försvara en sådan man? Det är ju skrattretande och löjligt. Du sänker dig själv oerhört när du gör det. Så som du själv uttryckte dig, "han får tycka vad han vill" då får jag också det antar jag? NEJ jag antar inte utan det är enbart logisk fakta. Tack. Det finns massor med kvinnor som är frontfigurer i bilreklamer, jag hade absolut inte klagat ifall det var en man som ersatte denna kvinna. Den indikerar en aning på att kvinnan är inkompetent som bilförare.

Personliga angrepp? Var då?
Jag försvarar han för att du däremot kom med personliga påhopp (vilket för övrigt är förbjudet på Garaget.org).
Och ja du får tycka vad du vill, men du får inte skriva vad du vill på denna sidan.
Och ja, om man tycker att alla kvinnor är likadana så kan man ju tycka att alla är dåliga förare.
Men nu handlar det mer om personen bakom ratten visade sig vara en väldigt ouppmärksam person, och
där är varken kvinnor eller män överrepresenterade. Så det hade inte spelat något roll vad för kön personen hade.

Sen är det ju bara patetiskt att ragga tittare till din kanal på youtube.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 oktober 2010
todilodi skrev:

Tagga ner ett par jävla hekto nu.

Om en förare är inkompetent har ingenting att göra med kön, utan det är om personen i fråga kan lära sig att köra bil och hantera den i trafik. Det kan vara både män och kvinnor som är ytterst inkompetenta när det gäller att framföra en bil på allmän väg.

Sen så har väl personlig åsikt och privatliv ingenting att göra med hur man framför en bil i trafik. Håll dig on topic när du själv har dessutom gjort tråden.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
25 oktober 2010
Haha feminism i ett nötskal...

Ser spöken där det inte finns några och misstolkar allting. Om jag vill så kan jag välja att tolka den reklamen på följande sett.

"Eftersom att det är en kvinna i reklamen så tolkar jag det som att dem menar att män inte skulle ha råd att köpa en ny volvo."

En löjlig tolkning eller hur??? men precis lika "tagen ur luften" som TS tolkning.

Snart kommer dem väl in på det klassiska "lättklädda tjejer på bilevenemang" temat också... wink

För övrigt så måste jag säga att det var den bästa bilreklamen på länge, bilen framstår som riktigt ball och man blir nästan sugen på att köpa en wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 oktober 2010
10§ Marknadsföring
Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte.
Representanter för företag får besvara direkta frågor rörande den egna verksamheten utan "säljsnack".
Representanter för företag och sponsrade bilbyggare får i marknadsföringssyfte inte rekommendera det aktuella företaget eller produkter företaget säljer vid generellt ställda frågor.
Sponsrade bilbyggare tillåts ha viss hänvisning till sponsorerna i forum-signaturen.
Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök