3235
Sök

V40 2.0t Missljud vid låg fart

7 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
Hej köpte nyligen en volvo v40 2.0t har upptäckt ett missljud "knackande / klonkande" vid låg fart och utangas dvs när jag bara rullar i tex 2a:n så kommer det ett knackande / klonkande ljud från vänster fram.
Tänkte höra vad det kan vara om det finns någon som haft samma problem?

473 Inlägg
26 juli 2010
svårtatt avgöra utan att själv höra det men volvo hade problem med länkarmarna på de första som ut tror det var 97-98

7 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
har en 99:a sen har jag oljud i koppling ibland vid start i 1an eller backen. låter som frigolit mot varandra men kopplingen tar som den ska är det något och va orolig för?

473 Inlägg
26 juli 2010
kan ju va så att den börjar att ge sig men man kan köra rätt länge , du testar kopplingen bäst genom att köra i cirka 40km/h lägg  i 5an gasa upp rejälj och släpp kopplingen slirar den då så är den på g att ge upp men som sagt du kan köra bra länge ljudet kan komma fgrån utrampningslagret fast det brukar mera rassla

7 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
ska testa detta ska snart ut till affären. Annars är det väll bara köra och märker ja den blir sämre så får jag väll kolla närmare på det. Tack för svar! smile

Oturen själv
593 Inlägg
27 oktober 2010
Det kan vara smurfar som spökar i cylenoiden wink

Brum

Oturen själv
593 Inlägg
27 oktober 2010
dåliga motorfästen = Knack i drivknutar vid motorbroms. blir fel vinkel på växellådan smile eeeeller ngt helt annat.

Brum

Sök