2511
Sök

745 Gl tändning

69 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Tänkte bara kolla för skoj skull, vad ska jag göra med tändningen m.m om jag vill att den avgassmattrar lite efter det att jag släpp gasen? vad behöver jag göra?

typ dra hyffsat mycket i 1an, släpper gasen (smatter smatter) fortsätter dra hyffsat mkt i 2an, släpper gasen (smatter smatter)

Hoppas förklaringen lyckades:D

tacksam för svar

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
14 juli 2009
Jadu, du ställer bak tändningen så mkt som de går och ökar bränsletrycket, så den går för fett.

Måste säga att jag tycker att de är helt idiotiskt men.... neutral

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

69 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
tack tack, men vad händer om man enbart höjer bränsletrycket och inte bryr sig om tändningen?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
17 juli 2009
Samma sak, eftersom att bränslet tänder i avgassystemet istället för i förbränningskammarna.

m5portal.com
m3portal.com

498 Inlägg
17 juli 2009
Det ljudet du vill ha låter det när man tar bort sista burken. Har du testat med det?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

69 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
ja, jag kör utan sista dämparen.
2 1/2" från mellanburken, bröllar lite mera, men inget "smatter". hur höjer man bränsletrycket då?

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
22 juli 2009
Ja, endera kostar du på en ställbar bränsletrycksregulator, eller så tar du två 19mm hylsor och pressar ihop den du har nu.

En sak bara, har du insprut så kommer det inte att må bra utav det och har du dessutom katalysator så kommer den att gå sönder tids nog. Så jag säger de igen, ren idioti. Men bryr du dej inte i bilen så kör hårt!

m5portal.com
m3portal.com

69 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
Har B230A (förgasare). men förklara lite bättre hur jag ändrar bränsletrycket

44 Inlägg
27 oktober 2010
Albin! kolla tändningen och justera förgasaren. Hoppas att det funkar big_smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
27 oktober 2010
Ja har du förgasare så är det bara att vrida tillbaka tändningen lite. Riktigt smatter får man även när motorn går snålt. Min 240 smattrar lite när man motorbromsar i 2:an nerför en backe till exempel och den är snålt ställd.

Högre soppatryck ger mer smällar kan man säga.

Sök