3310
Sök

B230f går dåligt med lmm inkopplad

37 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
tjenna nu har jag stöt på ett nytt problem jag har bytt motor i en 740i 90a och efter byttet gick bilen dåligt och ingen reaktion när man kopplade ur lmm så köpte en ny lmm med samma slutsiffror i serie nu dör den och går på 2-3 burkar bara men kopllar jag ur den går den på alla 4:S

SÄNK MER!
389 Inlägg
26 oktober 2010
är det rätt lmm då? kan väll vara olika beroende på motor?

Performance meck
342 Inlägg
26 oktober 2010
är det 016 är du säker på att den *nya* är hel inte alls ovanligt att dom går sönder nämligen

Smålänning
7 883 Inlägg
26 oktober 2010
Vilken årsmodell är det på motorn?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

37 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
90a alla kontakter givare och sånt är från 90an

Smålänning
7 883 Inlägg
26 oktober 2010
volvo_242_epa skrev:
90a alla kontakter givare och sånt är från 90an

OK då är det skumt.

Prova om du kan låna en LMM från en bil som fungerar...

Har du några felkoder med den inkopplad? Kan ju vara någon anna givare...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

37 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
får inte upp ett mög i felkods läsaren men det skumma är att den går bätre utan lmm än med........kan lmm vara från en för ny fast det är 016?

Smålänning
7 883 Inlägg
26 oktober 2010
volvo_242_epa skrev:
får inte upp ett mög i felkods läsaren men det skumma är att den går bätre utan lmm än med........kan lmm vara från en för ny fast det är 016?

Nä de tror jag inte... I min sitter det en LMM från en 940 -96 som va trasig i den bilen med funkar perfekt i min.

MEn den kan va trasig fast den är ny. Därför borde du prova med en du vet fungerar.

37 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
nu har jag testat med en funkade lmm mm men nu startar inte ens möget.....bara tänder till provade sätta ström i säkringen som går till förpumpen men då går huvud pumpen?

Sök