3733
Sök

B230f går ojämt och dåligt..

67 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
jag har en volvo 745 med b230f och m46 låda.. men den lever sitt lilla egna liv, oftast händer det när den är ny tankad då vill den inte starta.. sen ibland hoppar den igång efter några försök.. Sen idag fick ja riktiga problem, så va tvungen att hälla in soppa i insugsslangen.. då hoppade den igång gick runt några varv sen dog den igen.. gjorde samma process igen och sen hoppade den igång och gick klockrent i 5mil..

någon som vet vad det kan vara för fel, börjar blir riktigt irriterande..

MVh

TTR - Team Toxic Racing

472 Inlägg
29 oktober 2010
Jag skulle kollat filtret i tanken och sen skulle jag förmodligen provat med ett annat bränsle filter från en 740 som funkar.

Syrrans bil kunde dö helt plötsligt i vilken hastighet man än lå i, fick man stå i fem min sen gick de att starta igen bytte filter sen kom de aldrig tillbaka så länge hon hade bilen.

En annan sak du kan kolla med är bränslepumpen om den funkar, koppla loss den ta två kablar och koppla till batteriet se om den startar "funkar" brummar den så funkar den ju.

Kolla bränsle relält till pumpen om de är helt.

Lite tankar ider men kolla pumpen först låter mest troligt för när väl motorn startat så går den för egen maskin och suger in soppan själv.

Går den rent när den väl startat ?

mvh jon

Sök