3188
Sök

Byta till andra bromsar på en 240 -90

270 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Undrar lite om man vill byta bromsar till större bak och fram på holken, finns det några andra (större) skivor och ok som passar bra eller bara relativt smärtfritt på bilen då?
Planerade ju med XC90 17" fram och något vad som helst större bak men vad brukar vara smidigt att få dit?roll

Mvh M
Senast redigerat av Minium (29 oktober 2010)

alla kan rösta här men få gör de.
224 Inlägg
35 Inlägg
30 oktober 2010
Norden_80 skrev:
du är ju gallen grabben

270 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Norden_80 skrev:
du är ju gallen grabben

Jotack jag vet det........big_smile
Går det för dig annars då?

/M

224 Inlägg
30 oktober 2010
jo tack det går fin fint har ju fått jobb igen så de är gött...big_smile och big_smile blir   www.campadre.se  <--- mitt jobb
men jag blir ju inte klok på frugan hon har ju kvaddat
audin vi ägde sen försöker ju jag sälja bmw´n för topplockspakningen har gått på den sen
drar de tjyvström men som sagt de går vin fint...

skall till jönköping någon dag å leta grejer till volvon jag införskaffa 855´a 95år´s model.
så hur går de för dig å din volvo då ???
å familjen med ?

http://www.tallkildesign.se/ Smides Design av En Polare

270 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Går bara fint här......
Gick allt bra med frugan och barn och så eller.
Gött med nytt jobb antar jag?
Volvon går det bra med XC90:in har dom bytt oljepump på och förlängt vår motorgaranti med ett år då den tappade oljetrycket helt plötsligt......
240 rullar det på med den ska ju inte ut förens maj typ.... den blir fet o fin.

/M
Senast redigerat av Minium (30 oktober 2010)

270 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
Du har ingen aning Norden_80 om det med bromsarna där eller kanske 9-5 Aero combi -08 passar?coolloltongue

224 Inlägg
31 oktober 2010
9-5 tror jag på så fall...

jo de gick allt bra med frugan och barnen...
bmw´n vart jag just av med . så nu behöver jag en till bil.

ja du 240 ser ut att kunna bli ricktigt grymm.

http://www.tallkildesign.se/ Smides Design av En Polare

P o r s c h e
1 700 Inlägg
31 oktober 2010
Vill bara påpeka att moderatorerna gillar nog inte chattning/ offtopic i tråden wink

Men iaf: du kan smacka på vilka skivor du vill, bara dom har rätt "bultmönster", och bakskivorna bör väl passa mot handbromsbackarna också.

Problemet blir sedan oken, som då måste flyttas ut. Roligt nog så sitter ju skruvarna till oken på tvären, och inte längden, så det går inte bara att sätta imellan en spacer som man kan göra på t.ex. porsche, utan du måste mickla ihop någon fin adapter eller köpa andra ok som passar i hålen.

270 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Vill bara påpeka att moderatorerna gillar nog inte chattning/ offtopic i tråden wink

Men iaf: du kan smacka på vilka skivor du vill, bara dom har rätt "bultmönster", och bakskivorna bör väl passa mot handbromsbackarna också.

Problemet blir sedan oken, som då måste flyttas ut. Roligt nog så sitter ju skruvarna till oken på tvären, och inte längden, så det går inte bara att sätta imellan en spacer som man kan göra på t.ex. porsche, utan du måste mickla ihop någon fin adapter eller köpa andra ok som passar i hålen.

Jo skivorna förstår jag att det funkar med nästan vad som från Volvo tänkte ta Xc90 T6 fram och det får väl bli dom oken med då, får ju tillverka ett par "brackets" till dom.
Sen är det ju frågan med centrumavstånden på olika skivor/ok med.......

Annars tänkte jag om det fanns något som passade lite mer direkt så att säga?

Mvh M

Sök