3123
Sök

Oljud när jag svänger. BMW 525 e34

43 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
När jag svänger vänster så kommer ett oljud och det känns i ratten, låter som att oljudet kommer från motorn, eller framvagnen någnostans. Låter som att det går trögt, men den svänger som vanligt. Låter när jag svänger höger också, men inte lika mycket.

Bilen är en BMW 525 e34 -92

Någon som har en aning?

MVH

Hellre pissa i en stupränna, än stupa i en pissränna

202 Inlägg
4 november 2010
lyft vid fram hjulen och känn på däcken ifall det glappar kan vara hjullagern då

...has left the building...
4 474 Inlägg
4 november 2010
Som Jiar säger kan det vara hjullager. Om det låter mer när du svänger vänster är det isf höger hjullager som tackat för sig gissningsvis.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

VD Hammar
613 Inlägg
4 november 2010
De första som jag kom på är som dem andra säger, men känns i ratten de har jag aldrig varit med om

MVH Johan

43 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Fan jag hittade felet, det va servo olja, men nu tror jag att den läcker...riktigt jävla mycket. Köpte dyr, bra olja och fyllde på. Sen gick det ett par timmar så började den låta igen. Måste va läckage någonstans men var?

Och hur fan hittar man det?

Hellre pissa i en stupränna, än stupa i en pissränna

202 Inlägg
5 november 2010
ojdå tråkigt men fyll på lite olja igen och sväng max sen följer du slangarna så hittar du enklast smile

Sök