3434
Sök

740 drar bränsle som den känner

27 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
ibland 1.18 milen och ibland 0.9 milen, på långkörning och samma körsätt, vad bero de på? har lagt av plus polen nu för att nolla styrdonet helt, är en 88B

1 798 Inlägg
3 november 2010
de där får du nog räkna med på en gammal volvo 740 1.18 de är inte mkt dem kan dra betydligt mer

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

27 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
fredde85 skrev:
de där får du nog räkna med på en gammal volvo 740 1.18 de är inte mkt dem kan dra betydligt mer

ja men varför drar den olika, ligger som och pendlar, men bilen går varken bättre eller sämre. igår körde kärringen den och hon körde runt 15 mil på stan, då drog den plötsligt bara 0.8, men den hade bettet sig bra hela tiden. bli så uppretaad på såna där grejer

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 november 2010
kolla felkoder, 1.2 ska den inte dra om den är frisk och du kör ordentligt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

27 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:

inga felkoder.. och ja ha pröva den i 2 dagar typ lega på 85km/h i 7 nil, då skiljer det ändå, men jag hörde att man skulle ta bort plusen för att nolla allt riktigt, stämmer det? det sades att det låg någon sorts plus ström kvar och höll minne fast om man bara tog bort minus, men ja vet ej, tycker det låter fel jag, men värt oatt pröva.

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 november 2010
Boegroff skrev:
NITROUS skrev:

inga felkoder.. och ja ha pröva den i 2 dagar typ lega på 85km/h i 7 nil, då skiljer det ändå, men jag hörde att man skulle ta bort plusen för att nolla allt riktigt, stämmer det? det sades att det låg någon sorts plus ström kvar och höll minne fast om man bara tog bort minus, men ja vet ej, tycker det låter fel jag, men värt oatt pröva.

du kollade både uttag 2 och 6?

länge sedan den fick en helservice?

Smålänning
7 887 Inlägg
3 november 2010
Instämmer med NITROUS, ge bilen en helservice smile

Ska ju egentligen aldrig gå över 1 liter mer mil vid någolunda normal körning utan släp...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

27 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
Boegroff skrev:
NITROUS skrev:

du kollade både uttag 2 och 6?

länge sedan den fick en helservice?

är ju bara 2 och sex man kan kolla, inte en ända kod, ja ha gjort all service, ända ja inte byttt är tändkablar,

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
3 november 2010
byt kablarna också, dom blir också dåliga med tiden. vad satte du i för stift?

27 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
NITROUS skrev:
byt kablarna också, dom blir också dåliga med tiden. vad satte du i för stift?

volvo original slog ja till på, satt halv fräscha bosch där som typ gått bara 500 mil kanske, så ja pröva volvos, ingen skillnad

Sök