3098
Sök

Hur ändrar man en förgasarmotor till halvinsprut på vw golf2?

7 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Hej

Har en vw Golf 2 cl 87a och ska bygga om motorn från förgasarmotor till halvinsprut. Har en reservdelsbil som är halvinsprut på så tänkte ta delar ifrån den. Men undrar hur mycket jobb det är med detta och vad som behöver göras. Vet att jag måste byta tank och ändra om elsystemet när jag tar bort förgasaren, men vad mer måste göras? Är oerhört tacksam för svar smile

Mvh Sam

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
7 juni 2010
"halvinsprut"  :s
Kan man få veta vad det egenteligen heter?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

5 111 Inlägg
7 juni 2010
Det är väl den där Mono-jet eller vad den nu heter, centralinsprutningen som liknar en förgasare...

7 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Eller ja, Insprut iaf;) Min kompis jag mekar med nämnde att det var halvinsprut. Men motorn som sitter i har också varit insprutsmotor men är förgasar konverterad. Undrar därför hur mycket jobb det är för att ändra om den till insprut igen och vad man måste göra.

923 Inlägg
8 juni 2010
Det är ingenting att sträva efter. Leta på en riktig insprutning i så fall. Eller renovera den förgasare du har.

Mats

7 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
Ja ok. Men säg då att jag skulle köpa en GTI 16v insprutsmotor istället. Hur mycket jobb är det då och vad måste jag göra mer exakt.

MVH Sam

7 Inlägg
9 juni 2010
Trådstartare
Ok för att räta ut alla lösa trådar så  är det som sagt monojet jag menade när jag sa halvinsprut. Så frågan är alltså hur mycket jobb det är att få bort förgasaren, byta elsystem och tank. Och hur gör jag det på bästa sätt. För jag antar att det är det man måste göra när man ändrar om en förgasar motor till monojet. Ytterst tacksam för svar smile

mvh sam
Senast redigerat av Golf2-87 (9 juni 2010)

VW NÖRD
409 Inlägg
8 november 2010
Golf2-87 skrev:
Ok för att räta ut alla lösa trådar så  är det som sagt monojet jag menade när jag sa halvinsprut. Så frågan är alltså hur mycket jobb det är att få bort förgasaren, byta elsystem och tank. Och hur gör jag det på bästa sätt. För jag antar att det är det man måste göra när man ändrar om en förgasar motor till monojet. Ytterst tacksam för svar smile

mvh sam

Tja! hittade denna tråd, men till min besvikelse verkar du inte ha fått svar på hur man konverterar från förgasare till monojet, är nämligen sugen på att göra de med men kanske är alldeles för mkt jobb. du har inte fått reda på ngt om de som inte finns i tråden?

Mvh// Askelius

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

Sök