3549
Sök

Köpa ny bil helt kass på detta

36 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Hej!

Har fått ett fast jobb! Yaay! smile

Nu är det så att det kräver att jag har en bil ( för min egen del ).

Jag får bra betalt så priset är väl ingen fara men vill ligga lite lågt då det faktiskt blir min första bil.

Det jag vill ha är en liten bil i klass med typ Audi A3 eller golf annat går också som typ s40 eller liknande.

Har ju lite frågor angående ett köp.

* Vad bör jag tänka på?

* Den får helst inte kosta mer än 20 000 kr. Kanske kan göra undantag.

* Bilen kommer stå på min mor då det blir billigare med försäkring på användare under 25 år.

* Jag är 21 år.

Ja alltså vi får väl se vad för frågor som kommer upp under tiden men skulle tycka att det var kul att bli lite mer intresserad. Har ju inte varit något intresse då jag inte behövt bil innan. Hoppas ni gärna hjälper mig till ett bra val och att vi kan få en bra utvidgad diskussion.

Ha en forsatt trevlig kväll alla!

1 168 Inlägg
11 november 2010
* Vad bör jag tänka på?

Ja, en bil som är nybesiktad och ev nyskattad. det är ju en jävligt plus för dej som inte har något intresse för bilar sen innan och vill nog därav inte börja greja för att få den igenom besiktning.
Rost är alltid ett problem och är bilen rostlagad så kommer det komma igen, var och när vet man inte beror ju på hur det är gjort!
Kolla om det finns vinterdäck och sommardäck, saknas detta måste du köpa fälgar och däck. kan gå på multiumpriser men även snorbilligt. får du med sommardäck/vinterdäck. kolla genast mönstret. om du får med skitdåliga däck då åker du likfan på att köpa nya däck ändå.
Kolla bilens servicetavla. där får du reda på hur den är servad med alla skitsaker såsom kamrem o bromsar, komptest och oljebyten och ev småfel såsom lampor osv. finns det ingen servicetavla så finns det ingen garanti på att bilen är servad ens.
Sen e det självklart att bilen ska kännas bra för dej. du ska gilla dej och ser du skavanker så ska du självklart påtala dessa för ägaren. säger han om du visar upp han rost "jajustja det har jag totalt glömt bort" så hade jag kollat igenom bilen mycket noggrannare. man säger faktist defekterna tycker jag !

sen vore det ju grymt om du tog med dej en kunnig som kan hjälpa dej o ge dej råd och tips osv..
mvh

8 885 Inlägg
11 november 2010
Använd sökfunktionen du hittar garanterat en bil i 20" klassen som passar dig.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Låser härmed tråden.

Mvh.
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök