3399
Sök

Trimma bil med ppc

101 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
har införskaffat en golf tsi 140 hk och funderar på att beställa ppc från bsr. Någon som har erfarenhet av detta?

Vad säger försäkringsbolag om detta?

1 498 Inlägg
14 november 2010
PPC är det nog många som har erfarenhet av och det är inget som är konstigt med en ppc du ändrar din programvara själv bara, = fler valmöjligheter,

Sen är det alltid olagligt att höja orginal effekten själv och bilens försäkring och garanti uteblir.

101 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
ascona-tic skrev:
PPC är det nog många som har erfarenhet av och det är inget som är konstigt med en ppc du ändrar din programvara själv bara, = fler valmöjligheter,

Sen är det alltid olagligt att höja orginal effekten själv och bilens försäkring och garanti uteblir.

man har ju möjlighet att ställa tillbaka allt till orginal med ppc men det syns väl fortfarande om dom kollar det. Men chansen att dom kollar det är väl ganska liten eller?

1 298 Inlägg
14 november 2010
Med PPC har du ju möjligheten att när du vill programmera om bilen till original program utan att lämna några som helst spår. Men jag ställer mig tveksamt till att besiktningen skulle upptäcka det även ifall du lät de vara trimmat på besiktningen.
Min 9-3a har varit "chippad" med utbytesbox sedan den var ny i princip och alltid besiktigats i det skicket, och ändå läser de ut modernare bilar med OBD-II nuförtiden.

Angående själva produkten PPC så har i varje fall inte jag hört något dåligt om det. Smidigt att trimma av och på.

Go for it! smile
Senast redigerat av chrillzter (14 november 2010)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

101 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
chrillzter skrev:
Med PPC har du ju möjligheten att när du vill programmera om bilen till original program utan att lämna några som helst spår. Men jag ställer mig tveksamt till att besiktningen skulle upptäcka det även ifall du lät de vara trimmat på besiktningen.
Min 9-3a har varit "chippad" med utbytesbox sedan den var ny i princip och alltid besiktigats i det skicket, och ändå läser de ut modernare bilar med OBD-II nuförtiden.

Angående själva produkten PPC så har i varje fall inte jag hört något dåligt om det. Smidigt att trimma av och på.

Go for it! smile

okej, blir nog till att införskaffa en när garantin från bilhandlaren går ut. tack för svar.

Pedal To The Metal
750 Inlägg
15 november 2010
Nä besiktningen säger inte mycket om trimmat... Har åkt igenom med 2 st 300+ hk bilar utan några som helst problem.. Utan att "plocka bort" trimmet alltså.

Det syns inte att bilen varit trimmad ifall du plockar ur trimmet

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

Sök