3128
Sök

Problem med box m.m volvo 240 b230f ingen bensin från sprutet

14 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
hejsan, har haft lite problem, jag byta motor i min 240 från en b230f lh2.2 bränsle system, sen fick jag tag i en billig motor men märkte det var lh 2.4 bränsle system i den, men spridarna sprutar inte, bensin o gnista kommer fram men spridarna vill inte skicka det vidare, nu har jag fått en 240 b230f 1990, men såg att det sitter 2.4 system i den ocskå,  men vad är det för box som sitter fram i min gammla bil vid spolar vätskan behållaren? och nu såg jag att det satt 2 boxar "under" passagerar säter, bränsle boxen och en svart? sen en kontakt som går mot tänningen? jag testa dra av den kontakten men den starta inte då iheller, i den nya bilen, för alla kontakter e samma förutom dem som går igenom torped vägen till box m.m vad går allt det till? går det koplla förbi något? skriv gärna om ni vill veta något eller om jag ska lägga upp bilder....

mvh // CHRISTOFFER

10 287 Inlägg
17 november 2010
Undrar just vad jag har sysslat med nu då........:-(

Jag skrev ihop ett långt svar på ditt pm men när jag tittar i "skickat" så ser det ut som om det inte gick iväg.

Fick nu något från mig?

Kontentan var i alla fall att du sannolikt har fel tempgivare så länge du kör med LH2.2 sprutet eftersom det är olika till LH2.4 och LH2.2. Jag redde ut hela skiten i det jag skrev.

Och både LH2.2 och LH2.4 har två boxar. En för bränsle och en för tändning.

Bilder är kanon btw.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

14 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
har inte fått något sad men ska lägga upp bilder imorgon här på alla boxar elsystem m.m mvh // Christoffer

Sök