3866
Sök

Passar denna stereo?

188 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Ok tackar så mycket för all hjälp. Det verkar som om Ljudstudion i Växjö där jag bor har det jag behöver:-)

Nu har jag iofs en nöt till att knäcka. Jag ska sätta dit en cd-spelare i min bil här på garaget - Impalan. Jag hade så sjuk tur att jag hittade en iso adapter liggandes så det var ju bara att plugga i. Förutom en sak: Elantennen åker inte upp när jag sätter på radion?
Senast redigerat av Mattia-SS (24 oktober 2010)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
25 oktober 2010
Mattia-SS skrev:
Ok tackar så mycket för all hjälp. Det verkar som om Ljudstudion i Växjö där jag bor har det jag behöver:-)

Nu har jag iofs en nöt till att knäcka. Jag ska sätta dit en cd-spelare i min bil här på garaget - Impalan. Jag hade så sjuk tur att jag hittade en iso adapter liggandes så det var ju bara att plugga i. Förutom en sak: Elantennen åker inte upp när jag sätter på radion?

går där en kabel till den då? på ison ska den vara blå smile

188 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
Det tror jag! Den funkade ju i stereon jag nyss plockade bort?

Edit. Det sitter en blå kabel där ja, som det står antenna remote på men den kommer inte ut på andra sidan kontakterna. Istället kommer det en smalare blå/vit med nån konstigt koppling inlindad i plast.
Senast redigerat av Mattia-SS (25 oktober 2010)

188 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
Här är en bild: http://i8.photobucket.com/albums/a2/Mat … G_1539.jpg Om man nu kan göra så att man tittar vilken hål den blåa kabeln går in i och motsvarande på andra sidan så har den då helt plötsligt blivit tvåfärgad-vit/blå och med en inplastad kontakt på. Eller det kanske är en helt annan kabel?

188 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Om du tittar i andra änden på kablaget, den änden mot Pioneer:n så ser du att det finns en motsvarande kabel där. Koppla ihop dom. Klart.

men i andra änden hänger ju den blåvita? Eller jag hajar inte riktigt vad du menar? :-)

Var på Ljudstudion idag o han mumlade nåt om att jag var tvungen att koppla via tändningen men skit i det. Jag tar mkt hellre hjälp av dig. Han verkade inte så hemskt intresserad av varken mig eller mina kablar.

188 Inlägg
28 oktober 2010
Trådstartare
Ahaa:-) Då ska jag testa det i helgen. Tack så länge för den utomordentliga förklaringen:-) Jag återkommer...

188 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Jag kom bara igång med installationen med Blaupunkten i Carisman. Varken min nya usb kabel eller antennkabeln passade, hålet i Blaupunkten var jättelitet??
Däremot så funkade ju själva stereon. Alltid nåt! Kollade priset på den rätta usb kabeln och den kostar 395Kr!!!!!! Antennen vet jag inte?

188 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Ah den där pc5 adaptern satt naturligvis i Impalan! Ang den där usb kabeln så ser uttaget ut såhär: Klistar in länken nedan.
Är detta en special kabel eller går den att hitta nån annanstans? 400 spänn för en kabelstump verkar ofattbart!

http://www.google.se/imgres?imgurl=http … s%3Disch:1
Senast redigerat av Mattia-SS (1 november 2010)

188 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
Tar upp min tråd igen. Jag hittade kabeln efter att ha letat igenom huset,min lada, gäststuga och garage!! Tryckte dit den o det funkar fint. En bil klar! I helgen ska jag fixa den andra stereon.

Hände en lustig grej med usb minnet jag spelade från idag. När jag vridit av tändningen och slår på stereon igen så började den inte spela på samma låt utan började om från första låten. Testade flera gånger och samma sak. Sen kom jag på att testa ett annat usb minne och då funkade det. Det började spela där jag stängde av! Vad kan det bero på?

Såg nu att stereon jag tänkt sätta in i Impalan inte spelade Mp3!!!! Det kan jag inte vara utan. Det får bli en ny till våren.
Senast redigerat av Mattia-SS (20 november 2010)

Sök