17 oktober 2010
Trådstartare
Kommande projekt till nästa år, har redan börjat lite!
Hade sånt flyt att jag fick tag i en massa reservdelar för 2000:- av en kille i Strängnäs, däribland en vänster framskärm i bra skick.. en vänster framdörr i bra skick, förgasare..generator..växellåda som ser ut att aldrig varit monterad på någon bil...värmepaket..flera laddrelän..blinkrelä.. och gud vet vad mera det var, men mycke är det och prisvärt!
Växellådan har jag bytt på bilen då jag inte fick i ettans växel, så här efteråt så kan det berott på att ena motorkudden inte va hel (såg det efter jag bytt lådan) så ett byte av motorkudde kunde ha fixat felet (bilen är rattväxlad).
Den enda genomrostningen som finns är vid domkraftsfästet på bägge sidor i bak och lite av den balk som går in mot huvudbalken annars är det inget ställe som är genomrostat utan har bara ytrost som går att blästra bort!
Huvudbalkarna är i bra skick liksom övriga underredet, motorn spinner som en katt och den har fått nytt avgassystem. Bromsarna är sedan tidigare genomgångna och jag behövde bara fylla på bromsvätska och lufta för att de skulle ta igen!
Tråkigt nog så går det inte att lägga upp bilder nu, men om det är någon som vill se kärran så är det bara och säga till så lägger jag ut en länk till denna!