Tjena. Var ute och åkte igår då bilen börja gå orent o ha sig. Sen tände lamda lampan. Åkte till en kompis och bytte den. Efter detta släcktes lampan och bilen gick fint igen. Tills idag då den börja likadant som igår och sen tände sig lampan. Vad kan felet vara? Någon duktig som skulle veta det eller någon sen varit med om något liknade? Tackar för svar då ja måste ha skiten till jobbet:-)
Okej men konstigt att den har gått bra nu sen igår när vi bytte den? Men kanske som du säger att det är något annat som gör att den går sönder hela tiden.
Har nu kollat felkoder. Det enda ja får är koden 2-2-1 som är lambda reglering. har nollat koden och åkt en sväng. Går fortfarande dåligt på lägre varv. Men går fint om man håller uppe varvet o gasar lite. Vad kan då felet vara. Lampan börjar lysa efter ca 15 min körning. Tacksam för snabba svar
Men den här felkoden som jag fick kan i princip vara vad som helst. Den talar bara om att bränsle tillförslen är för dålig. Har jag fattat rätt då?? Tackar för de andra svaren