Som oerfaren förare kan det ju va trevligt att ha en bil som inte gör nåt att man lägger i diket första månaderna. Ja köpte mig en Mercedes 200-88 och barka iväg över stock o sten.
Annars är Audi 80 Quattro (2.3 - 2.8) vettigt alternativ om man vill vårda och ha körglädje
har suttit och kollat runt lite nu. En peugeot 205 gti äldre modellen för ca 13000:- ser inte helt fel ut, Hur skulle man kunna få upp den lite i hk utan att "förstöra motorn" ?
har suttit och kollat runt lite nu. En peugeot 205 gti äldre modellen för ca 13000:- ser inte helt fel ut, Hur skulle man kunna få upp den lite i hk utan att "förstöra motorn" ?
Som sagt en väldig massa körglädje redan original, är det en 1.6 eller 1.9? Den sistnämnda har 125hp och jag tycker inte den behöver mer, pigg som den är och det är svänga den bilen trivs bäst med!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Som sagt en väldig massa körglädje redan original, är det en 1.6 eller 1.9? Den sistnämnda har 125hp och jag tycker inte den behöver mer, pigg som den är och det är svänga den bilen trivs bäst med!
Har inte läst alla inlägg, men såg att din budget var upp till 30k? har du kollat på en a4 1,8t? Min första bil vart en a4 som är chippad och är på runt 193-198hk, tycker det är ganska okej för en första bil dom blir ju riktigt snygga med ett par schyssta 18" fälgar och en sänkning också. Sen har du ju quattron om du skulle dra crossar/skotrar
Golf mk3 GTI kanske? Både snål och hyfsat rolig. Audi Coupé är också en bra bil, rostar mindre och har bättre komfort än golfen. 2,3an är en härlig motor dessutom. Dock är de inte särskilt snåla och har inte lika mycket körglädje (tycker jag).
okej tack för alla bra svar. men har börjat kika lite mer på bensin snål och snygga bilar för kring 20 tusen istället, golfarna värkar gåsönder lätt tex veven rasar och sånt?