2898
Sök

Volvo 245 klonkar i bakvagnen?

15 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
Min 245 har börjat ''klonka'' i bakvagnen om jag håller han på jämn gas eller rullar men när jag accelererar/ökar farten hörs ingenting, är det bakaxeln eller någon bussning som börjar ge sig?

297 Inlägg
22 november 2010
Philip_W skrev:
Min 245 har börjat ''klonka'' i bakvagnen om jag håller han på jämn gas eller rullar men när jag accelererar/ökar farten hörs ingenting, är det bakaxeln eller någon bussning som börjar ge sig?

Skulle gissa på knutkors

15 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
ok tack för svar

1 562 Inlägg
22 november 2010
gissar på momentstagsbussningar.

15 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
nu har han blitt värre klonkar även vid gaspådrag vilken oroar mig lite, får lyfta upp han och rycka och dra lite i grejerna. tack för alla svar

P o r s c h e
1 700 Inlägg
24 november 2010
mange_240 skrev:
gissar på momentstagsbussningar.

Dom klonkar ju rätt bra när man växlar, men inte annars wink

15 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
ok bra att veta då är det inte det då det är säkert bakaxlen som är påväg att ge upp

54 Inlägg
25 november 2010
jag hade likadant på en mercedes från 88. kolla kardanaxeln.

54 Inlägg
25 november 2010
jag hade likadant på en mercedes från 88. kolla kardanaxeln.

15 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
ja dom flesta säger att det är kardanen men är det knutkorsen som är dåliga eller är det bultarna som har lossnat, eller hur var det på mercan?

498 Inlägg
25 november 2010
Har du kör mycket bus med den? Kompisen fick liknade problem och det slutade med att bakväxeln rasade. Men kolla såklart först det som dom andra har sakt.

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

15 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Har hittat felet smile bakfälgen hade typ vid bultarna nötits söner vid hålen i fälgen till hjulbultarna, så hålen har blivit större på två bult hål och det var så litet glapp så att man kände det inte när man körde med det lilla spelet klonkade och smällde rätt duktigt endån så nu sitter det en ny fälg på och det har slutat slå/klonka nån som förstod det jag precis skrev hehe tongue?  men tack för alla goda råd och förslag.

15 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Har hittat felet  bakfälgen hade typ vid bultarna nötits söner vid hålen i fälgen till hjulbultarna, så hålen har blivit större på två bult hål och det var så litet glapp så att man kände det inte när man körde med det lilla spelet klonkade och smällde rätt duktigt endån så nu sitter det en ny fälg på och det har slutat slå/klonka nån som förstod det jag precis skrev hehe ?  men tack för alla goda råd och förslag.

fattar inte knappt själv vad jag skrev:P heeh jaja

498 Inlägg
26 november 2010
Har du spacerplattor i aluminium på eller?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.

15 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Har du spacerplattor i aluminium på eller?

nea bultarna har nötts genom plåt fälgen hehe, nea men nu är det i alla fall fixat smile

Sök