30 november 2010
Trådstartare
Jag drog ut gamla Bettan på en tur idag och den startade klockrent som vanligt, körde den till päronen och stannade en stund sen gick jag ut och körde till en polare och skulle bara stanna till affären innan jag åkte hem efter det, ut ifrån affärn och sätter mig och den startar inte, allt klickar bara, tror inte det är batteriet eftersom stereon fungerar och alla lysen fungerar.
Det andra jag tycker är konstigt är att låsknapparna (elektriska) går upp och ner och stannar lite random antingen på låst eller upplåst även om stereon och allt annat fungerar inne i bilen, det händer varje gång jag vrider om nyckeln. låtit bilen stå i ca 8 timmar och försökt igen men med samma resultat, allt klickar och låsknapparna lever sitt eget liv... Vet inte om det är lönt att ens testa koppla bort batteriet en stund som man alltid gjorde förr, käns rent spontant som startmotorn men då ska väl inte knapparna leva sitt eget liv...?
vad tror ni? Jag är frågvis, vad kan det vara?
Edit: Det sista så har det hänt att när jag startar bilen så nollställer sig klockan och trippmätarn, kanske onödig info men bättre för mkt än för lite :p
Senast redigerat av kema (30 november 2010)