3138
Sök

Lamborghini Gallardo är snabbare än lagen

Lastbilschaffis
811 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
Fick mig ett litet gott skratt över hur lagen verkligen är ibland o undrar hur det skulle funka här om samma sak hade hänt här smile Hittade artikeln på bytbil smile  säkert några som läst men ändå smile

Top tip of the day: köp en lambo o kör snabbare än lagen så slipper man böter tongue

I Australien har en bilmekaniker friats för fortkörning. Skälet till frigivningen är helt enkelt att han färdades i en så pass hög hastighet att Polisen inte kan avgöra exakt hur snabbt det gick.

Mekanikern Leone Magstro tog tillfället i akt och provkörde en bil som lämnats in på service. Men väl ute på vägarna var han lite väl blyfotad och polisen beslagtog bilen. Bilen stod sedan inlåst hos myndigheten i 28 dagar – trots att det inte var Magistros bil.

I rätten åtalades han för att ha kört i 160 kilometer i timmen, men friades helt. Domaren Michael Wheeler skrev i sin dom att hastigheten inte kunde bevisas. Enligt vittnesmålen ”kunde polisbilen inte hålla samma hastighet” som den italienska sportbilen. Därför anser domaren att polisen omöjligt kan ha gjort en korrekt uppskattning på hur snabbt Lamborghinin färdades.

Domaren bedömda att polismännens vittnesmål var ärliga – men att det inte var tillräckligt med bevis för en fällande dom. Därför friades den åtalade bilmekanikern.

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
30 november 2010
Eh okej!? Så bara för att polise INTE hängde med gallardon, så är det inte bevis nog för att döma snubben för herrejösses fortkörning...

Bra domare! lol

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
30 november 2010
Riktigt värdelös domare. Om polisen inte kan hänga med honom i 160 så betyder det ju att han kört fortare än 160. Då kan man ju lika gärna sätta hastigheten på 160, rimligtvis. Vad ska han göra, överklaga? Med vilken logik då? Det är tråkigt att rättsväsendet i "civiliserade" länder är så pass dåligt genomtänkt ändå.

Han lär ju i alla fall ha blivit av med jobbet. Och om han driver en egen verkstad så borde han svartlistas.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

1 749 Inlägg
30 november 2010
Kanske det var domarens gallardo? big_smile

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Saabifierad
2 031 Inlägg
1 december 2010
patrikke skrev:
Kanske det var domarens gallardo? big_smile

Hehe han ville ha tillbaka den så fort som möjligt big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök