3582
Sök

Bmw 535ia -92

97 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
#1
Har en ganska lätt fråga, har nyligen köpt en Bmw 535a. Batteriet har dött och de sitter inte i motorutrymmet så jag misstänker att de sitter in under baksätet. Har inte kunnit köpa en bok om bilen än. Men någon som vet hur man gör för att få bort baksätet på lättast sätt, var ioförsäg ute när de var mörkt utan lyse så jag såg inte så bra. Men sitter de nån knapp nånstans man ska trycka på eller är de bara att haka loss sätet på nått vis?

Svar uppskattas:)

Såg nu även att jag skrev frågan i fel forum, men men.
Senast redigerat av Johansson (1 december 2010)


564 Inlägg
1 december 2010
#2
Det är bara att ta tag under kanten på sätet och rycka till. Busenkelt! smile Batteriet sitter på höger sida och du har ett gäng relän och säkringar på vänster.

97 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
#3
groze skrev:
Det är bara att ta tag under kanten på sätet och rycka till. Busenkelt! smile Batteriet sitter på höger sida och du har ett gäng relän och säkringar på vänster.
Okej perfekt:) Tackar!


Game On!
244 Inlägg
1 december 2010
#4
dock ska man va lite försiktig när man rycker bort sätet för de sitter med typ "clips" som kan gå sönder wink


97 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
#5
joQue skrev:
dock ska man va lite försiktig när man rycker bort sätet för de sitter med typ "clips" som kan gå sönder wink
Aha jag förstårsmile
Bilen står ute i minus 16-19 grader så får hoppas att de klarar sig dåhmm


564 Inlägg
2 december 2010
#6
joQue skrev:
dock ska man va lite försiktig när man rycker bort sätet för de sitter med typ "clips" som kan gå sönder wink
Om jag minns rätt så sitter de med metallclips. Så länge man rycker rakt upp ska det inte vara någon fara, men du behöver ju inte gå loss som värsta godzilla! big_smile


Sök