3154
Sök

Till vilken äldre bil hör denna stolen till?

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Hej!

Ja precis som rubriken säger, vad hör denna stolen till för bil? Är troligen en 2 dörrars bil då den är fällbar, men är det någon som vet?
Ursäkta att bilden är vriden, glömde fixa detta innan uppladdning!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1023315_mqmqed.jpg

Den satt i vår Amazon när vi köpte den, men efterssom den ändå är i hyffsat skick kan det ju vara kul att veta vad det är den dagen man monterar i Amazonstolar igen, ifall någon har nytta av den smile

Tack på förhand!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Saabvilde!
1 708 Inlägg
27 november 2010
Volvo 1800/1800ES? smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

12 Inlägg
27 november 2010
Kan va till en gammal bubbla, typ 1302s/1303s

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Tror inte det är P1800, de hade väl lösa nackstöd allihop? smile Får kolla detdär med bubblan!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

2 024 Inlägg
28 november 2010
Någonstans, troligen undertill borde det ju finnas en stämpel eller något som skvallrar om fabrikatet.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Har kollat på nätet ang. bubblan, 1302s'ens stolar är snarlika! Får kolla under imån, vände aldrig på stolen smile

------------------

8 Inlägg
28 november 2010
det ser faktiskt ut som en bubbla stol

1 534 Inlägg
volvoraggare
4 776 Inlägg
28 november 2010
ser ut att vara te en bubbla

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

2 038 Inlägg
28 november 2010
säger som alla andra, ser ut att vara en bubbla stol.

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Jo det lutar åt det smile Vore kul om någon med bubbla kunde bekräfta, och även berätta om det är skrot eller ej smile

------------------

199 Inlägg
28 november 2010
håller me ser ut som te bubbla typ 71-74 årsmodell

Mooyn skrev:
Kan va till en gammal bubbla, typ 1302s/1303s

2 038 Inlägg
28 november 2010
är till 99% säker, morsan har en bubbla med sånna säten.

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Nosliwe skrev:
är till 99% säker, morsan har en bubbla med sånna säten.

Ah kanon, då är det nog så! smile Var väldigt lika bubblans nämligen(mins inte om det var 1302 eller 1303an), men tyckte det skiljde lite på nackstödet nämligen smile

------------------

70 Inlägg
29 november 2010
fan lika stol som sitter i min nya 142a då vet jag de åbig_smile

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
1 december 2010
Volvo1968 skrev:
Hej!

Ja precis som rubriken säger, vad hör denna stolen till för bil? Är troligen en 2 dörrars bil då den är fällbar, men är det någon som vet?
Ursäkta att bilden är vriden, glömde fixa detta innan uppladdning!

http://www1.garaget.org/gallery/archive/91981/1023315_mqmqed.jpg

Den satt i vår Amazon när vi köpte den, men efterssom den ändå är i hyffsat skick kan det ju vara kul att veta vad det är den dagen man monterar i Amazonstolar igen, ifall någon har nytta av den smile

Tack på förhand!

En bubbla. 1303s..
Hade sånna i min 73a.

----------------Våga Vägra Volvo----------------

350 Inlägg
1 december 2010
Volvo1968 skrev:
Jo det lutar åt det smile Vore kul om någon med bubbla kunde bekräfta, och även berätta om det är skrot eller ej smile

Jag kan bekräfta det. Jag kan med 100% säkerhet säga att de ä en bubbla 1303s stol.. Om ni kollar på min sida, under gamla fordon på min bubbla så tro jag nog att de ska synas en sådan stol på någon bild..

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Tack för svaret! smile

------------------

350 Inlägg
2 december 2010
inga probleM! tongue

Sök