2463
Sök

Växellåds knas. Mitsubishi galant, års 98..

227 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Tjena!

Har precis bytt till mej en Mitsubishi galant 98:a.
När jag var på väg hem så mäskte jag att 4:ans växel hoppar ur vid gaspådrag. Men bara när varvtalet ökar lite mer. Ca 2500 varv.
Tänkte kolla om någon skulle kunna hjälpa mej o bolla lite ideer??
Är lådan helkörd eller kan den räddas?

Tacksam för alla svar smile

64 Inlägg
2 december 2010
Om Den håller sig kvar så länge du accelererar så är det nog synken..
Annars någon mekanism som gör att växeln ska hålla sig kvar

6 Inlägg
2 december 2010
Hade liknande på morsans Galant, den sköt jag efter ett tag. wink Dock var det en 90a och femmans växel hoppade ur när man släppte lite på gasen. Efter många i och ur med femman så small det till och ena gaveln på växellådan hamna ut i skogen wink Det visade sig att det var en mutter som gängat upp sig i lådan och orsakade att femman hoppade ur. På med muttern igen och svetsade igen gaveln så funkade det klockrent! smile

Lugnt och Försiktigt är inte samma sak!

227 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
"The king" Nja den hoppar ur NÄR jag accelererar=/ Ha inte hunnit kolla nått än. Tänkte bara ta upp så mycke info som möjligt=)

"SSimonsson" Haha ja kanske få gö samma som du då;P Bara gasa tills de rasa sen lägga på ett par svetsar sen köra igen big_smile

Tänkte att ja ska kolla upp om ja kan fixa lådan innan ja köper en ny big_smile

Bara att lägga upp mer svar så ja ha mer kött på benen när ja ska kolla upp de sen big_smile

Tack för svaren big_smile

6 Inlägg
2 december 2010
Bara och gasa på wink jag vet dock inte hur muttern satt om det gick och kolla genom någon inspektionslucka eller liknande hmm Jag lämnade bilen till en kompis och granne som fixade det smile kan ju vara värt och kolla upp innan du köper ny låda smile

Lugnt och Försiktigt är inte samma sak!

227 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
Ja precis=) Ska kolla lite nu i helgen o se om man hitta nått=)

Men komma ni på nå mer så e de bara att skriva upp=D

227 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Ingen som ha några fler förslag? Tänkte lyfta upp tråden så jag ha lite mer att titta på=)

Tacksam för alla svar smile

Sök