3443
Sök

Ventilstyrningar Volvo B234 (16v)

11 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
#1
Har en fråga kring ventilstyrningarna på min 16v topp...

Det hela började med att jag körde av kamremmen och krökte bla ett antal ventiler. Har i nuläget alla grejjer för att plocka ihop toppen igen, men fick nu se att två ventilstyrningar på insugssidan var spruckna längst ner.... Så min fråga är hur mycket man kan fräsa av ventilstyrningen utan att riskera att ventilen går i fel "bana"?

Antar att dom som portar dessa toppar gör denna årtgärd för att öka flödet in i motorn så hoppas att någon kan hjälpa mig med denna information!

Tack på förhand!
Senast redigerat av Westi (1 december 2010)


Tekniker
624 Inlägg
699 Inlägg
1 december 2010
#3
När jag har portat 8-ventilstoppar så har jag tagit bort hela den delen av styrningen som är i kanalen.. Dock har detta varit på avgassidan..

Bilgalen elektriker :)

11 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
#4
JonasHalt skrev:
När jag har portat 8-ventilstoppar så har jag tagit bort hela den delen av styrningen som är i kanalen.. Dock har detta varit på avgassidan..

Okey, för det lustiga är att på avgassidan så går styrningen bara till godset slutar... Men tror det kan bero på att det är mer gods på avgassidan än insugssidan så längden på styrningen är ändå den samma sad
Senast redigerat av Westi (1 december 2010)


11 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
#5
Ravi skrev:
Kolla med KG på nätet

Och definitionen på KG är =? :p


Trött
267 Inlägg
1 december 2010
#6
Westi skrev:
Ravi skrev:
Kolla med KG på nätet

Och definitionen på KG är =? :p

http://www.kgtrimning.com/


Sök