3499
Sök

Ta bort främre eller bakre dämparen? saab 9-3 -00

332 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Någon som har provat detta? Vilken är bästa att ta bort för att få minimalt ljud i kupén, men ändå lite sportigare ljud utanför?

tackar för svar.

108 Inlägg
2 december 2010
3" Helrööööööööööööör

Ja slant på bromsa...

332 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Shink skrev:
3" Helrööööööööööööör

gillar inte traktorer.. wink

OT: vad har du häktat i?
Senast redigerat av Danneeandersson (2 december 2010)

6 Inlägg
6 december 2010
3" hela vägen ska man ju ha i bilar som rör på sej ;D

Xenoholic
2 559 Inlägg
6 december 2010
Plockade bort bakre ljuddämparen o ersatte med ett 3" rör på min förra 9-3a, o det lät helt OK
Lite lagom, men inte störande smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

332 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
Aerocombi skrev:
Plockade bort bakre ljuddämparen o ersatte med ett 3" rör på min förra 9-3a, o det lät helt OK

Okej, kanske vore något då! hur tror du det skulle bli om man tog bort den minsta dämparen?

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 december 2010
Danneeandersson skrev:
Aerocombi skrev:

Okej, kanske vore något då! hur tror du det skulle bli om man tog bort den minsta dämparen?

Tror inte den skulle låta mycket mer än original, men det är ju bara till att prova big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

332 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
Aerocombi skrev:
Danneeandersson skrev:
Aerocombi skrev:

Tror inte den skulle låta mycket mer än original, men det är ju bara till att prova big_smile

Okej wink

Sök