3083
Sök

855 Awd Kardan problem lurad snälla hjälp

Klimpen
13 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
hej alla kloka där ute jag har ett problem blev lurad på en 855 awd som 4x4 skulle fungera på men efter en dags körning uptäckte jag att det inte fanns någon kardan på denna men nu undrar jag kan man bygga en egen kardan eller måste man ha den dära jävla viskokopplingen eller rasar allt utan den bilen har 330hk förövrigt så mos i den e det ju tacksam för svar
problem är för snål för att köpa allt beg kostar fan minst 7000kr för kardan och visko och allt annat tillbehör

Gör rätt åk brett Med Auisse locker (o)(o):P

730 Inlägg
8 december 2010
haha du funderade aldrig på att titta under bilen när du köpte den?

19 Inlägg
8 december 2010
Vad säger säljaren om det?

2001 Audi S4 Svart

8 250 Inlägg
8 december 2010
Viscon lär du ju ha om du ska få allt att funka som det är tänkt. Men om du nu vart lurad på en sån sak så lär du ju kunna ta upp den med säljaren?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 december 2010
Volvo740_b21et skrev:
hej alla kloka där ute jag har ett problem blev lurad på en 855 awd som 4x4 skulle fungera på men efter en dags körning uptäckte jag att det inte fanns någon kardan på denna men nu undrar jag kan man bygga en egen kardan eller måste man ha den dära jävla viskokopplingen eller rasar allt utan den bilen har 330hk förövrigt så mos i den e det ju tacksam för svar
problem är för snål för att köpa allt beg kostar fan minst 7000kr för kardan och visko och allt annat tillbehör

+ att han lurade dig att det va en t-5r med
t-5r har 240 hk inte 193hk som din hade original

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 december 2010
Och för gudskull Använd punkt och radbrytning så man kan läsa texten.

2slow

Klimpen
13 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
nee motorn är från t5r det kollade jag innan den är bytt

Klimpen
13 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
det är typ 5 ägare tillbaks som tog väck kardanen när han chippade bilen

Klimpen
13 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
master_- skrev:
haha du funderade aldrig på att titta under bilen när du köpte den?

nää ioch med att jag tjänade på det så grymmt mkt själv vi bytte rakt av mot min 745a tic

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
8 december 2010
Volvo740_b21et skrev:

fast din bil kommer ändå inte va en t-5r  oavsett om du bytt till en sån motor

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

8 250 Inlägg
8 december 2010
Volvo740_b21et skrev:

Säker? Awd-modellerna har ett eget block som inte är riktigt lika som fwd nämligen. Så vart har du kollat att det är en sån motor?

Klimpen
13 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
turboforssen skrev:
Volvo740_b21et skrev:

fast din bil kommer ändå inte va en t-5r  oavsett om du bytt till en sån motor

nää det vet jag med men skrev så bara men tror du det håller om jag bygger en egen kardan utan visko

Klimpen
13 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Volvo740_b21et skrev:

Säker? Awd-modellerna har ett eget block som inte är riktigt lika som fwd nämligen. Så vart har du kollat att det är en sån motor?

motor nr instansat uppe på blocket inte lappen som är på kamremskåpan

P o r s c h e
1 700 Inlägg
8 december 2010
Du måste ha visco, annars kommer du inte kunna köra bilen. Har du tur håller det ett tag, men när man svänger roterar fram och baxaxel olika fort och awd:n är inte dimensionerad för sådana belastningar. Awd:n på 850 är av påskjutartypen som hjälper till när det behövs.

Klimpen
13 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Du måste ha visco, annars kommer du inte kunna köra bilen. Har du tur håller det ett tag, men när man svänger roterar fram och baxaxel olika fort och awd:n är inte dimensionerad för sådana belastningar. Awd:n på 850 är av påskjutartypen som hjälper till när det behövs.

oki oki men då får jag fixa en sådan åka o skruva väck en på liljas i natt:P  resten borde jag kunna bygga själv då

8 250 Inlägg
8 december 2010
Volvo740_b21et skrev:
resten borde jag kunna bygga själv då

Med resten antar jag att det är kardan du menar? Och visst är det möjligt att knåpa ihop en sån OM man vet vad man gör och kan bygga en som inte vibrerar. Original är det ju CV-knutar på den för att eliminera vibrationer i möjligaste mån.

Klimpen
13 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Volvo740_b21et skrev:
resten borde jag kunna bygga själv då

Med resten antar jag att det är kardan du menar? Och visst är det möjligt att knåpa ihop en sån OM man vet vad man gör och kan bygga en som inte vibrerar. Original är det ju CV-knutar på den för att eliminera vibrationer i möjligaste mån.

oki men det var just viscon som blir mitt bekymmer kardanen går ju och balansera men viscon var ett tvång som jag förstod

Sök