3512
Sök

Trött på alla som skriver "fullutrustat" i annons men bilen inte är det!

Hobby Fotograf
650 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
Hej! Är det bara jag som är trött på folk som uppenbarligen inte har någon koll alls på vad en fullutrustad bil är? Dom skriver i annonsen "fullutrustad" men man ser på bilder osv att bilen saknar ju väldigt mycket utrustning!

Som exempel: http://www.blocket.se/malmo/BMW_540ia_F … 11&w=3
Den kilen har skrivit "fullutrustad" men man ser ju tydligt att han saknar t.ex. taklucka, navigation, el-stolar, M-paket och största stereon osv.

Kan folk ingenting om sina bilar?

Förlåt om nån tar åt sig, var tvungen att skriva av mig och kolla om nån håller med mig.

Mvh Joakim

508 Inlägg
8 december 2010
japp, håller med, håller däremot inte med att det var nödvändigt med en tråd om detta....

854 Inlägg
8 december 2010
Jag håller med fullt ut! Det är inte många bilar som är fullutrustade. Men ska man gå enligt blocket är det var annan. Det blir dock lite problem med vad räknas som fullutrustad för i dagens läge när man kryssar i utrustningen för nya bilar tar det ena bort det andra och man kan inte kombinera hur som helst. Är du Fullutrustad dyrast möjligt? T.ex. kanske man kan välja armstöd eller sportstolar. 3-delat baksäte eller armstöd med lite lull-lull i. Ja ni förstår dilemmat.

Köpte precis en "fullutrustad" M3:a. Den hade massor med utrustning men jag vet fortfarande inte om det var allt som gick att få. Vet inte heller vad som saknas i så fall.

Att använda välutrustad är ett bättre mer förlåtande ord i så fall.

Be inte om ursäkt, folk bör ta åt sig!

70 Inlägg
8 december 2010
det vanligaste dom gör är att kopiera texten från en annan annons typ från bytbil där det bara är föratagannonser o skriver lite bättre smile o så e dom inte så noga med varenda mening som finns i annonsen..
ja ... då står det lite extra i annonsen smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 december 2010
dom menar ju ful-utrustande

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Hobby Fotograf
650 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Jag håller med fullt ut! Det är inte många bilar som är fullutrustade. Men ska man gå enligt blocket är det var annan. Det blir dock lite problem med vad räknas som fullutrustad för i dagens läge när man kryssar i utrustningen för nya bilar tar det ena bort det andra och man kan inte kombinera hur som helst. Är du Fullutrustad dyrast möjligt? T.ex. kanske man kan välja armstöd eller sportstolar. 3-delat baksäte eller armstöd med lite lull-lull i. Ja ni förstår dilemmat.

Köpte precis en "fullutrustad" M3:a. Den hade massor med utrustning men jag vet fortfarande inte om det var allt som gick att få. Vet inte heller vad som saknas i så fall.

Att använda välutrustad är ett bättre mer förlåtande ord i så fall.

Be inte om ursäkt, folk bör ta åt sig!

Förstår precis vad du menar, men jag menar just i det här fallet att han skrev fullutrustad fast det saknasdes uppenbart en massa utrustning wink

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 december 2010
kan förstå att de är drygt och man tex letar efter en bil med spec utrustning man vill ha.
men å andra sidan så ser man ju lite på bilder osv vad de har för nått så finns de nått man inte gillar behöver man ju inte åka och kolla på bilen.

så tror de hela beror på hur mkt man orkar bry sig.
för man lär ju va en aning insatt i bilen man letar efter liksom.

personligen skulle ja störa mig mer på såna som skriver tex bilen nybes så kollar man upp bilen så inträder körförbud om någon dag.

338 Inlägg
9 december 2010
jag är jävligt tröt på att man kollar bilar och de säger att bilen är i toppskick...tex jag åkte in till ystad för att kolla en bmw 540 m.. i telefonen var allt perfekt den hade allt ja ville ha och ja skulle ha den...ja kommer ditt då va hela interiören borta och front spoiler sam motorhuv låg bredvid...det hade varit någon som gått loss på bilen 2 veckor innan jag ringde ...enligt han va de ändå också att inte berätta något då försäkrings bolaget hade godkänt skadan

Audi S4 SuperCharged

Sök