Själv har jag enbart kört med dubbar, har testat förra vintern att köra dubbfritt, usch inget vidare i Stockholm, tyckte dom dubbfria däcken fungerade bättre utanför än inne i Stockholm
Bit på den ni politiker-as
calibra1992 skrev:
calibra1992 skrev:
Har alltid kört dubbfritt på vintern så för mig gör det inte heller nån skillnad. Här i sydsverige tycker jag inte att det finns något större behov av dubbdäck heller. Här har varit 1 dag med riktigt vinterväglag denna säsongen. Och med tanke på att många kör med dessa dubbdäck på mestadels bara vägar från Oktober till April så blir det mycket onödigt slitage på vägarna. Däremot så tycker jag dubbdäcken fyller sin funktion längre norrut i landet och där känns det dumt att sätta straffavgift på dubbdäcken
Och efter dom senaste årens vinterväder så kan jag säga att jag helt ändrat uppfattning mot vad jag skrev 2008
Haha
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!