2902
Sök

Åkt ifrån polisen?

1 464 Inlägg
9 december 2010
Blinkade tack (höger-vänster-höger) när jag körde om väggrenskörande pikén utanför Dalby en vår och fick heljus "varsågod" tillbaka. Då körde jag 5km/h för fort vill jag minnas men värre än så lär det aldrig bli. Med vilje.

Marticus skrev:
Dock så har jag kört om polisen på motorvägar med celican, fyfan vilken hjärtklappning man hade när man gick in i högerfilen igen. ja jag körde lagligt!

Det där har jag också gjort ett antal gånger. Och fast man vet att man kör laglydigt och enligt gällande hastighet och väglag så kan man inte sluta stirra i backspegeln efter blått sken.

Inte för att man är skyldig, men eftersom de inte jagar riktiga banditer, patrask som bränner bilar och annat löst muppfolk så tar de väl givetvis dig för nått "random". roll

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Meldem
917 Inlägg
9 december 2010
MrJAM skrev:
Det där har jag också gjort ett antal gånger. Och fast man vet att man kör laglydigt och enligt gällande hastighet och väglag så kan man inte sluta stirra i backspegeln efter blått sken.

Inte för att man är skyldig, men eftersom de inte jagar riktiga banditer, patrask som bränner bilar och annat löst muppfolk så tar de väl givetvis dig för nått "random". roll

Precis så jag tänker också, och 19 som jag är så lär man ju bli golvad verbalt oavsett vad man säger...

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

4 146 Inlägg
9 december 2010
Jag har blivit stoppad 3 ggr när jag har kört för fort. Det är bara 70 vägar hemma men har man bråttom så går det ju ofta en bit över 100. Alla 3 ggr så mötte jag polisen, dom vände och slog på blåljusen men det såg ju jag så när dom var ikapp så körde jag i 65. Stannad och så har jag fått blåsa och dom kollar så bilen är min och försäkrad/skattad tror jag. Sen har dom sagt sura som fan: Håll hastigheten!. Och sen har det inte varit mer med det:)

5 198 Inlägg
9 december 2010
Oh yess vilka historier inte ens hälften är sanna,,,,

96 Inlägg
9 december 2010
gamlingen skrev:

Jodå alla historier är ju sanna, eller inte..

Min kompis kusins brors kompis hade en m5a, med kromade fälgar. Han berättade att han låg på E4an i 233km/h och där stod polisen och filmade, som tur hade ju han sina kromade fälgar så lasern reflekterade tillbaka. Men polisen såg ju att han åkte skapligt fort, så dom satte sig i V70in och körde efter.
Precis innan en avfart så fick bmwn sladd och driftade ut hela avfarten och polisen följde efter. När polisen började närma sig så använde bmwn NOS som han hade installerat dagen innan, så han drog väl iväg med ett bra antal billängder!
Senast redigerat av anhest (9 december 2010)

Motor Intresserad
136 Inlägg
9 december 2010
anhest skrev:
gamlingen skrev:

Jodå alla historier är ju sanna, eller inte..

Min kompis kusins brors kompis hade en m5a, med kromade fälgar. Han berättade att han låg på E4an i 233km/h och där stod polisen och filmade, som tur hade ju han sina kromade fälgar så lasern reflekterade tillbaka. Men polisen såg ju att han åkte skapligt fort, så dom satte sig i V70in och körde efter.
Precis innan en avfart så fick bmwn sladd och driftade ut hela avfarten och polisen följde efter. När polisen började närma sig så använde bmwn NOS som han hade installerat dagen innan, så han drog väl iväg med ett bra antal billängder!

haha den bästa idag lol

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra

Evildan
9 december 2010
caromania skrev:
Jag ser en ivrig pojke vifta med handen i det bakre ledet. Mitt råd till dig är:

-Tänk igen, reflektera, räck därefter upp handen igen om du verkligen vill säga det du tänkte.

Dom är väluppfostrade uppe i Umeå big_smile

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
9 december 2010
Jag har kört ifrån polisen utan att bli tagen men inget man skriver detaljerat om i ett forum.

1 319 Inlägg
9 december 2010
Marticus skrev:
MrJAM skrev:

Precis så jag tänker också, och 19 som jag är så lär man ju bli golvad verbalt oavsett vad man säger...

Men. Varför tror ni det? Ni gör inget brott, ni kan inte få böter för det, även om de kanske blir irriterade, vilket jag inte tror. Tror snarare de blir glada att folk vågar köra sina bilar som det är tänkt att dom ska köras, och inte bara vara ögontjänare så fort en blåvit dyker upp. Är det 70väg och snuten är framför i 55 i högerfilen, lägger sig nästan alla bakom, och de som är i vänsterfilen vägrar såklart passera. Kom igen yikes

_----------'

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 december 2010
ligger snutet under tillåten så åker jag om dom i laglig fart ja så är det me det

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Evildan
9 december 2010
ironhead skrev:
ligger snutet under tillåten så åker jag om dom i laglig fart ja så är det me det

självklart, ligga där o fisa som ngt portabelt farthinder, det dom pysslar med då att tex ligga i 90kmh på E4 under bra vägförhållanden och måttlig trafik är tamejfan trafikfarligt då många får just den i tråden så många gånger beskrivna "panik" och inte fattar att det bara är att köra om dom i sina lagliga 110kmh som om kopps var ngn tradare eller buss.
Senast redigerat av Evildan (9 december 2010)

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 december 2010
Evildan skrev:
ironhead skrev:

självklart, ligga där o fisa som ngt portabelt farthinder, det dom pysslar med då att tex ligga i 90kmh på E4 under bra vägförhållanden och måttlig trafik är tamejfan trafikfarligt då många får just den i tråden så många gånger beskrivna "panik" och inte fattar att det bara är att köra om dom i sina lagliga 110kmh som om kopps var ngn tradare eller buss.

i bland  när man åkt i laglig fart så har dom ju nästan legat och tryckt i bakarslet på bilen då har man ju visat att man vill att dom ska köra om men inte fan gör dom det inte nejdå dom ligger och fortsätter och trycker än i röven.....gör ju att man gasar på lite för att visa att man inte gillar detta och sen  saktar ner igen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Evildan
10 december 2010
ironhead skrev:
Evildan skrev:
ironhead skrev:

i bland  när man åkt i laglig fart så har dom ju nästan legat och tryckt i bakarslet på bilen då har man ju visat att man vill att dom ska köra om men inte fan gör dom det inte nejdå dom ligger och fortsätter och trycker än i röven.....gör ju att man gasar på lite för att visa att man inte gillar detta och sen  saktar ner igen

När dom är på det viset brukar jag tända bromsljusen och bara släppa gasen tills dom ledsnar och kör om, tar gärna en diskussion med dom ang trafikfarligt beteende och hur man håller avstånd i trafiken.

Kommer frågan upp om varför jag saktade in har jag redan svaret:

Efterssom dom låg så nära ansåg jag att det var säkrast att sakta in så det vid eventuell panikbromsning från min sida inte är så hög hastighet när dom kör in i mig och jag slipper på det viset få en whiplashskada...
Inte blivit stoppad ännu när jag gjort så sad

1 482 Inlägg
10 december 2010
Dieselsmurfen skrev:
Blyfot_Racing skrev:

En polis kör för allt vad tygen håller flera gånger i veckan och de är mycket duktiga på bilkörning!

Vart finns dom poliserna? Finns inga i stockholm vad jag sett iaf. Som är MYCKET duktiga på att köra alltså....

BLT Service
Theracords Music Label

Sök