ja nu är de så att jag ska chippa min 940 ltt 95 har kolat på Autotech men ger lägre effekt 190h o 300n i gemförelse med bsr ger 205 333 och Hi-tuning 215 vilket ska man satsa på obs tängt lada 0.8-08.5
Hur mycket pengar har du tänkt lägga på chippet? gör du det hos någon seriösare firma o lämnar dit bilen så får du garanterat mer effekt o det blir mindre risk för spikningar. En stark rekomendation från min sida är att också byta avgassystem. 3" Hela vägen, downpipen stryper otroligt mycke o gör så det blir ett högt mot-tryck. Det leder till förlorad effekt o mycket högre slitning på turbon. En riktig intercooler är att föredra även vid mindre effektutag.
Kör Vikingchip och ca 1 bars ladd så har du ca 200-220hk Prisvärt, eneklt och smidigt. Kör även med bsr 1,0bars tryckklocka också så har du stabilt och bra ladd, håll inte på att skruva på stången/schimsa ut org.tryckklockan! (då fjädern i orginalklockan är så vek så är risken för skenladd stor).
Sen att ladda mer än 1,0bar med org. 13c turbo är helt meninglöst. Ger inte en enda extra hk, bara massa extravärme.
Ta detta med effekterna med en nypa salt, det som avgör är laddtryck, motorns och turbons skick osv... Man hamnar någonstans mellan 180-220 hkr beroende på ladd och bil. (Ingen är likadan) 3 Tums downpipe är som sagt mycket vettigt att montera samtidigt.