3140
Sök

Konstigt fel med lågnivåkablar

17 Inlägg
11 december 2010
Trådstartare
Tja

Köpte en huvudenhet och ett slutsteg i veckan.
Steget är ett MDS Dynamic D6 och stereon en Pioneer deh-2320ub.

Steget är ju ett 6 kanals med både hög- och lågnivå ingångar.
Framsystemet har jag kopplat på högnivå ingångarna och det funkar bra. Basen tänkte jag koppla på lågnivån.
Men när jag kopplar in kontakten så liksom det stänger av kanalen eller vad man ska säga, men om man däremot bara håller kontakten emot så det glappar men ändå gör kontakt så Funkar det. Det är just när man trycker in den riktigt som den inte funkar.

Vad är det som jag gör fel eller som inte funkar?  Jag testade att driva andra kanaler med lågnivån med och då var det samma där.

Tacksam för snabba svar.

Så är det faktiskt!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 december 2010
Tror inte du kan använda både hög och lågnivå samtidigt, du får nog köra antingen den ena eller den andra.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

17 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
Nä, jag kom på det med och testade och då funkade det. Men det är ju konstigt då att inte baskanalerna går på bara högnivå ingången? Borde väll vara förgrening till kanal 5 och 6 i steget? Jag hade gärna haft allt på lågnivå men problemet är ju det att jag bara har 2 lågnivå utgångar på stereon.

Så är det faktiskt!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 december 2010
Finns det ingen switch då för att ge signal till baskanalerna via högnivån? Brukar finnas sånt på flerkanalssteg med högnivåingångar. Kan heta nåt i stil med "parallell input".

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök