-Tonkan- skrev:
tjenare.
jag går i tankarna att sälja av min supra nu för att skaffa en ny bil och börja om på den som ett nytt projekt.
har funderat på en
nissan silvia s15.
supran va ju trevlig rakt fram, och en silvia ska ju vara riktigt trevlig att köra i sidled har jag hört
men innan jag kan bestämma mig måste några tekniska frågor om silvian besvaras av er som är insatta i denna modellen.
* hur är kvaliten på SR20DET motorn?
* vad tål denna motorn för effekter med original delar kvar?
* på supran finns basic performance upgrade (ta bort cattar, laddtryckstyrning, fmic, luftfilter) går detta att göra på silvian utan problem? och tål original delar i motorn detta?
* vad laddar SR20DET original, vad heter turbon? och hur mycket kan man ladda på med denna och fortfarande köra den som driftsäker utan att den rasar efter 10 mil
* har silvian några vanliga fel och brister? något som brukar gå åt helvete rätt fort?
* hur är växellådan och bakdiffen på silvian? starka eller klena?
* kommer den med massa spärrar från fabrik ? så som fartspärr, laddspärr, bränslespärr ?
* hur är det med reservdelar? silvian e ju inte speciellt vanlig. kan nissan verkstäder fixa fram det mesta?
* finns det någon bra s15 forum på nätet som man kan bli medlem i och läsa lite olika inlägg om modellen?
jag
VILL att dom som svarar ska va insatta i silvians teknik och inte bara gissa. " tål säkert rätt mycket tror jag " sånna svar vill jag inte ha!
vore helt underbart om nån som är en silvia guru
kunde svara på allt detta rätt upp och ner och svara här i tråden eller skicka ett PM till mig
MVH
Tony