2554
Sök

Fälgval mellan 6 olika fälgar till Volvo 244

Försöker iaf
1 998 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
Som topic. Tänkte sätta på lite finare däck på 244an. Det är tänkt att fälgarna ska lackas i kritvit kulör då JAG tycker det passar bra på en röd bil och de fälgar som finns att välja emellan är:

Volvo Draco (Volvo 740 Turbofälg)
http://www.240.se/falg/1330400.jpg

Penta 100+ Dock är dessa 7" breda och kanske blir för breda för 185 65 15 däckena jag har.

Volvo Orion
http://www.240.se/falg/3524845.jpg

Blästarde och lackade plåtfälgar (De som sitter på just nu)

JP 5-ekrade alufälgar.

Volvo Omega. Unferfär som Compomotiv TH
http://www.240.se/falg/1359180.jpg

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Volvoskadad
6 017 Inlägg
Försöker iaf
1 998 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
Kanske bör nämna att det är till vinterdäcken. 2 av pentafälgarna är lite risiga pga lite påhälsningar av trottoarkanter av förra ägaren.

Ska testa lite olika alternativ imorgon. Har alla utom OMEGA-fälgarna hemma

SKÅNING
1 215 Inlägg
12 december 2010
PENTA finns egentligen inget annat att välja mellan dessa ev kan man köra med 740 turbo men pentan är överlägset snyggast

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Försöker iaf
1 998 Inlägg
12 december 2010
Trådstartare
alexm- skrev:
PENTA finns egentligen inget annat att välja mellan dessa ev kan man köra med 740 turbo men pentan är överlägset snyggast

Ja det är inga tvivel men de jag oroar mig för är att man kanske tar någon trottoarkant nån gång och då är de ju inte lika roligt längre hmm

SKÅNING
1 215 Inlägg
13 december 2010
Boostrider skrev:
alexm- skrev:

Ja det är inga tvivel men de jag oroar mig för är att man kanske tar någon trottoarkant nån gång och då är de ju inte lika roligt längre hmm

men kör då med plåtisar om du är rädd för trottoaren eller ge fan i att köra på den tongue finns fler fälgar om inget annat jag kör med pentor på en bil nu på vintern, 240 turbo fälgar på en bil nu på vintern och nu i år blir det även 16" galaxy på en av de andra bilarna, och nån av mina polare kör med mim juventus så ett par pentor är ju inget att gråta över

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Försöker iaf
1 998 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
alexm- skrev:
Boostrider skrev:
alexm- skrev:

men kör då med plåtisar om du är rädd för trottoaren eller ge fan i att köra på den tongue finns fler fälgar om inget annat jag kör med pentor på en bil nu på vintern, 240 turbo fälgar på en bil nu på vintern och nu i år blir det även 16" galaxy på en av de andra bilarna, och nån av mina polare kör med mim juventus så ett par pentor är ju inget att gråta över

Är ju en budgetbil. Vill INTE komma över 10000kr på den på ett år yikes

Men har ju kört bmw med alufälgar på vintern utan problem. Har haft beslutsångest i snart en månad tongue
Kan dock tillägga att de kommer även att finnas 240 turbinfälgar med nya skitdäck som ej går att balansera. Kan ju sätta på dessa om man vet att man ska leka lite tuffare roll

även den starkaste tar i när han skiter!
20 Inlägg
13 december 2010
penta johan!wink

Försöker iaf
1 998 Inlägg
13 december 2010
Trådstartare
Ja. Hur ska man lacka då?

Just nu är de svart centrum med silvrig kant.

Vit eller kanske mattsvarta med en liten röd rand på kanten?

även den starkaste tar i när han skiter!
20 Inlägg
13 december 2010
helt silver:)

Hemlös
321 Inlägg
13 december 2010
Blanda.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

Sök