30 papp i försäkring på en VR6:a är väl ingenting, en hel del bolag vill ha 35-45K per år för att helförsäkra en helt vanlig 9-5 Aero i mitt namn.
Om jag tex skulle ha den stående på en förälder skulle jag bara betala runt 4K för samma försäkring med förare under 25 år.
Bor i villa, bilen på tomten (carport tom), 1000-1500 mil per år, litet samhälle, haft körkort sen jag var 18 (-05) och samtliga år har varit skadefria. Men visst, klart som fan att jag betalar över 30 lök om året i försäkring bara för att göra alla moraltanter glada... eller hur var det nu igen....
Som sagt, ställ bilen på morsan eller farsan och se till att det skrivs in att förare under 25 får köra bilen. Bor du hemma så är det helt ypperligt att göra såhär men om du tex bor i andra änden sverige så fattar kanske försäkringsbolaget misstankar när dom kollar med dina föräldrars grannar var bilen brukar stå och ingen av dom ens har sett bilen...
Använder du hjärnan så är det inga problem men gör du för uppenbara fel så är risken stor att FB vägrar ersätta dina skador.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P