3166
Sök

Volvo 940 16ventilare. MYCKET svår startad!?

80 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Tja som sagt så har min bil börjat strula som fan..ibland startar den på första varvet å ibland så låter det precis som att den är komplös..när bilen startar så går den kanon! så vet inte vad detta kan bero på..någon som har varit med om detta tidigare? Tacksam för tips och råd!

10 287 Inlägg
21 november 2010
Jag vet inte vad forumets samlade expertis säger men min gissning är igensatta hydrauliska lyftare.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
695 Inlägg
21 november 2010
Servat den nyligen?
Tittat efter och spänt ex. kablar på batteriet?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
22 november 2010
Lillebrorsan hade liknande problem på sin 16V... Han bytte bränsle trycksregulatorn sen gick den igen..

kanske kan va den!hmm?

Likbärgare
375 Inlägg
22 november 2010
Kärvande kallstartsventil?

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

10 287 Inlägg
22 november 2010
OK, men känns motorn komplös. Dvs "hoppsan vad lätt den snurrar på starten" så tror jag på igengeggade tryckare.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
22 november 2010
tryckarna kan det vara, tickar den ovanligt mycket? eller låter konstigt ifrån toppen?

men att den ibland går lätt på starten, är du säker på att det inte bara är startmotorn som inte greppar kuggarna på svänghjulet?
Senast redigerat av mk2_power (22 november 2010)

80 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
hej har inte haft dator på ett bra tag..bilen har gått kanon i jätte länge tills i morse..då gick den inte alls..såg att det va lite lite soppa i så bogsera bort den å tanka.. ville inte starta.. bytte för övrigt stiften i går..vi har kollat så gnistan e kalas. pumpen under bilen går men den i tanken låter inte..så undrar om det är den eller om det kan ha och göra med tändningslåset då en liksom går 2 varv sen stannar.håller du nyckeln kvar på start läget så går den runt igen efter ett litet tag.? skit mysko fel ialf!

Sök